بیش از ۱۴۰۰ هکتار آبیاری نوین در اراضی کشاورزی گلستان اجرا شد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک هزار و ۴۹۴ هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان مجهز به سیستم آبیاری نوین شده است.

به گزارش زرین نامه؛ محمود حجتی در مراسم افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی استان گلستان با حضور معاون اول رئیس جمهور اظهار داشت: امروز 3 طرح بزرگ در بخش کشاورزی و دامپروری در استان گلستان افتتاح شد.

وی افزود: افتتاح سیستم آبیاری تحت فشار در یک هزار و494 هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان از مهم ترین این طرح ها است.

وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: اجرای سیستم آبیاری تحت فشار مورد تاکید رئیس جمهور و هیئت دولت و مجلس شورای اسلامی است و ما نیز پیگیر اجرای این طرح در سراسر کشور هستیم.

حجتی گفت: دومین طرح افتتاحی در استان گلستان نیز ایجاد کارخانه خوراک دام و طیور است.

وی اظهار داشت: استان گلستان به عنوان سومین استان تولید کننده خوراک دام و طیور و ماکیان در کشور محسوب می‌شود و نیاز است که به سرعت مسیر توسعه آن پیگیری شود.

وزیر جهادکشاورزی گفت: یکی از اقدام های اساسی دولت ایجاد زنجیره تولید مرغ در کشور از تولید خوراک تا پرورش جوجه و کشتارگاه‌ها است که با این اقدام سبب شد که با وجود افزایش قیمت ارز وارداتی قیمت گوشت مرغ افزایش چندانی نداشته باشد.

حجتی قیمت منطقی مرغ را از نظر وزارت جهادکشاورزی کیلویی 7 هزار تومان اعلام کرد و افزود: برای کاهش قیمت مرغ ضمن تاثیر قیمت جهانی دانه‌های طیور، ایجاد زنجیره تولید نیز نقش موثری داشته است.

وی افزایش ظرفیت تولید میگو در خلیج گرگان را از دیگر برنامه‌های دولت در استان گلستان دانست و اظهار کرد: در فاز نخست این طرح 4 هزار هکتار زمین را برای تولید میگو اختصاص دادیم که از این میزان در سال گذشته 470 تن میگو احصاء شده است.

وزیر جهادکشاورزی افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال میزان برداشت میگو در استان گلستان به 700 تن برسد.

حجتی گفت: یکی از مشکلات اجرای این طرح را شیب ملایم جلگه دانست و تصریح کرد: برای انتقال آب به استخرهای تولید میگو، کانال های آبگیری ایجاده کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: در این سفر بیش از 31 میلیارد تومان طرح های مختلف در استان گلستان افتتاح خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: مهم ترین طرحی که دولت در حال بررسی دارد اجرای عملیات زهکشی در 280 هزار هکتار از زمین های دشت گرگان است که از این میزان تاکنون اجرای زهکشی در 20 هزار هکتار از مورد تائید و تصویب قرار گرفته و منتظر تامین منابع مالی آن هستیم.

حجتی گفت: اجرای این طرح امکان بهره‌برداری از خاک‌های این منطقه که در حال تبدیل شدن به شوره زار است، را مهیا خواهد کرد و سبب ایجاد اشتغال و افزایش سرمایه گذاری در منطقه می‌شود./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه