برگزاری نشست هم اندیشی و تجلیل از خبرنگاران

نشست هم اندیشی اعضای هیئت امنای حسینیه سیستانی ها با اصحاب رسانه و تجلیل از خبرنگاران با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، رئیس اداره تبلیغات اسلامی گرگان و فعالان فرهنگی در محل حسینیه سیستانی های مقیم گرگان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این مراسم گفت: وظیفه رسانه ها این است که کارکرد رحمانی داشته و زمینه ساز افزایش تفاهم در جامعه باشند.

وی افزود: بالا بردن ضریب صداقت، تبیین زشتی دروغ و افتراء، افزایش سطح وحدت و اتحاد ملی و اسلامی از وظایف و کارکردهای رسانه ها است که امروز بیش از هر زمان دیگری به آن نیازمندیم.

حجت الاسلام فضیلت با اشاره به ضرورت وجود سواد رسانه ای و اولویت سنجی از سوی فعالان و مخاطبان این عرصه، تصریح کرد: رسانه ها می توانند کارکرد رسالت انبیاء که نجات دهنده بشر از جهل بودند را داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به ویژگی های قوم سیستانی خاطرنشان کرد: این قوم ضمن دارا بودن داشته های خود، مشترکات عمیق و گسترده ای با سایر اقوام دارند.

حجت الاسلام فضیلت، قوم سیستانی را قطره ای از دریای با عظمت ملت ایران بیان و تاکید کرد: حسینیه سیستانی ها با انجام فعالیت های مختلف در مسیری گام بر می دارد که نشان دهنده همان کارکرد های اصلی مساجد است.

حجت الاسلام حسن نیشابوری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان نیز در این مراسم گفت: حسینیه سیستانی ها با رویکرد های بلند، نمودی از کارکردهای مسجد در گذشته را یادآوری می کند که مسجد مرکز ثقل فعالیت ها بوده است.

وی افزود: مفتخریم در استانی زندگی می کنیم که با وجود داشتن قومیت های مختلف، نهایت صلح در آن حکمفرما است.

گرگیج، دبیر شورای هم اندیشی حسینیه سیستانی ها نیزدر این مراسم با تجلیل از نقش رسانه ها گفت: خبرنگاران آئینه تمام نمای جامعه و اصحاب رسانه پل ارتباطی مردم و مدیران هستند که صادقانه، بی ریا و بدون ترس انعکاس دهنده مشکلات و معضلات جامعه هستند.

وی با اشاره به فعالیت های حسینیه سیستانی ها در زمینه های مختلف، افزود: ساختار تشکیلاتی این حسینیه را یک مجمع مشورتی 25 تا 30 نفره با شش کارگروه تشکیل می دهد.

گرگیج با اشاره به کارگروه اقتصادی به عنوان یکی از این کارگروه ها، تصریح کرد: به زودی صندوق قرض الحسنه حسینیه سیستانی ها راه اندازی می شود.

وی کارگروه های فرهنگی، دانشگاهیان، بانوان و جوانان را از دیگر کارگروه های حسینیه سیستانی ها بیان و خاطرنشان کرد: بیش از 400 شهید سیستانی و چند صد جانباز در استان شناسایی شده اند و در صدد برگزاری یادواره شهدا برای تجلیل از آنها در استان هستیم.

در پایان این مراسم از اصحاب رسانه استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد./شبستان

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه