قانون رفع موانع تولید در گلستان اجرایی شود

استاندار گلستان گفت: باید دستگاه‌های اجرایی و بانک با نگاهی مشفقانه و حمایتی با تولیدکنندگان برخورد کنند و قانون رفع موانع تولید باید با هدف توسعه بنگاه‌های اقتصادی در گلستان اجرایی شود.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در جلسه ستاد تسهیل در سرمایه گذاری و رفع موانع تولید استان گلستان با اشاره به قانون رفع موانع تولید اظهار داشت: این قانون نیازمند تشریح در افکار عمومی است و باید ظرفیت‌های خوب آن برای واحدهای تولیدی تشریح شود.

وی افزود: دستگاه‌های متولی در هر بخشی باید این قانون را برای بنگاه‌های اقتصادی مرتبط تشریح کنند تا آنان نیز اطلاعات لازم و ظرفیت‌های مقتضی را پیرامون فعالیت‌های خود بشناسند و نسبت به آن توجیه باشند.

صادقلو با تاکید بر روح قانون رفع موانع تولید، خاطرنشان کرد: این قانون دو هدف اصلی رفع موانع تولید جهت بنگاه های اقتصادی و ایجاد پنجره واحد در امر سرمایه‌گذاری را دنبال می‌کند و نیاز است دستگاه‌های اجرایی نظرات خود را پیرامون تدوین آئین‌نامه‌های آن ارائه دهند.

استاندار گلستان با بیان اهمیت همراهی بانک‌ها در رفع موانع اقتصادی، اظهار کرد: مدیریت استان همواره خود را در کنار بانک‌ها دانسته اما انتظار داریم بانک‌ها با وجود همه مشکلات و تنگناهای موجود همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی ادبیات دولت را حمایت از سرمایه‌گذار دانست و افزود: در شرایط فعلی که یکی از دغدغه‌های اصلی استان اشتغالزایی است، حمایت از سرمایه‌گذارانی که ایجاد اشتغال می‌کنند در اولویت قرار دارد و لازم است ما این اجازه ندهیم چراغ واحدهای تولیدی خاموش شوند.

صادقلو با اشاره به حساسیت اجرای قانون رفع موانع تولید، گفت: قانون گویایی لازم را دارد و نسخه بومی آن اجرای قانون در ظرفیت استان است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان هم در این جلسه با اشاره به قانون 60 ماده ای رفع موانع تولید مصوبه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این قانون به موارد متعددی مانند بدهکاری واحدهای تولیدی به بانک‌ها، بدهی و مطالبات دولت از واحدهای تولیدی، سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، معافیت‌های مالیاتی، استمهال بدهی واحدهای تولیدی، تکالیف دولت، تامین اجتماعی و قانون کار و غیره توجه شده و راهکارهای مناسب برای رفع موانع دیده شده است.

حسینقلی قوانلو با تاکید بر ظرفیت‌های مناسب قانون رفع موانع تولید، تصریح کرد: باید همه دستگاه‌ها و روسای بانک‌های استان همکاری لازم را برای عبور از موانع و مشکلات اقتصادی سال 94 داشته باشند و با توافقات هسته‌ای صورت گرفته در سطح بین‌المللی، سال 95 شاهد رشد بیش از پیش اقتصاد و تولید داخلی و صادرات خواهیم بود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه