خانه به خانه مدرسه‎سازی فرهنگ شود

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‌ساز گلستان گفت: باید در راستای مدرسه‎سازی و جذب کمک‎های مردمی در ساخت مدارس، خانه به خانه مدرسه‌سازی را فرهنگ کرد.

به گزارش زرین نامه؛ محمدحسین کمیلی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص تشکیل صندوق توسعه عدالت آموزشی اظهار کرد: باید در راستای مدرسه‎سازی و جذب کمک‎های مردمی در ساخت مدارس خانه به خانه مدرسه‌سازی را فرهنگ کرد.

وی تصریح کرد: گسترش عدالت آموزشی و ارتقاء سطح کیفیت و توسعه آموزش و پرورش در نقاط محروم از طریق تامین منابع مالی هزینه‎های مدرسه‎سازی از اهداف مورد نظر تشکیل صندوق توسعه عدالت آموزشی است.

سازمان خیرین مدرسه‎یار در استان‎ها و شهرستان‎ها در حال شکل‌گیری است

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‎ساز گلستان ادامه داد: سازمان خیرین مدرسه‎یار در قالب صندق توسعه عدالت آموزشی در کشور، استان‎ها و شهرستان‎ها بر این اساس در حال شکل‌گیری است و متولیان این امر آموزش و پرورش و جامعه خیرین مدرسه‎ساز در کشور به حساب می‎آیند.

کمیلی ابراز داشت: همه آحاد مردم استان، شهر و روستا که دل در گروی سپاس الطاف الهی و خدمت به خلق خدا و سرافرازی فرزندان میهن اسلامی ایران دارند از گروه‎های هدف خیرین مدرسه‎یار هستند.

وی ادامه داد: معتقد هستم که بی‎عدالتی در بهره‎وری از امکانات، نه تنها موجب هدر رفتن استعدادها می‎شود بلکه اختلاف و حتی تضاد را در پی‎خواهد داشت.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه‎ساز گلستان گفت: آسان‌ترین راه حفظ و استمرار دستاوردها و مشارکت مردم از جمله والدین، موسسات اقتصادی، اصناف، کارخانه‎ها، بازرگانان، دولتمردان و خیراندیشان و دلسوزان این کشور است.

وی ادامه داد: مدارس مناطق محروم با الویت مدارس شبانه‎روزی، عشایر، روستاهای محروم و دورافتاده که از طرف مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پیشنهاد و به تایید مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان می‎رسد مشمولان طرح صندوق توسعه عدالت آموزشی می‎شوند.

کمیلی در پایان اضافه کرد: ماده 12 تعهدات آموزش و پرورش بیان داشته که هزینه‎های مدارس شامل هزینه‎های مصرفی، تعمیرات، کیفیت بخشی برنامه‎های آموزش و پرورش و سایر هزینه با قید اولویت از موضوعاتی است که می‎تواند با ایجاد صندوق توسعه عدالت آموزشی در مدارس تامین شود./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه