کاهش 25 درصدی ترک تحصیل در گلستان

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: با تلاش‌های صورت گرفته شده 25 درصد ترک تحصیلی در استان گلستان کاهش داشته است.

به گزارش زرین نامه؛ محمدرضا وطنی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی 1393-1394 دانش‎آموزان استان گلستان توانستند 76 رتبه کشوری را کسب کنند.

وی به رشد رتبه‎های دو رقمی و سه رقمی دانش‎آموزان گلستانی در کنکور اشاره کرد و افزود: نهایی سال سوم متوسطه دوم و کنکور یکی از شاخص‌های مورد توجه وزارت آموزش و پرورش است که در سال 1392 رتبه 26 را در کشور داشتیم و توانستیم با برنامه‎ریزی در سال تحصیلی 1394 به رتبه شانزدهم برسیم.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: دانش‎آموزان گلستانی در جشنواره هنری و تجسمی توانستند سه رتبه نخست را کسب کنند و همچنین آموزش و پرورش گلستان رتبه نخست در شاخه فنی و حرفه‎ای را در کشور دارد.

گرایش دانش‎آموزان گلستان به رشته‎های فنی رشد داشته است

وطنی خاطرنشان کرد: میانگین شاخص رشته فنی و حرفه‎ای در کشور 48 درصد است که اما در سال گذشته در کشور با آفت رو به رو بود اما گرایش دانش‎آموزان استان گلستان به رشته‎های فنی رشد داشته است.

وی با بیان اینکه 25 درصد ترک تحصیلی در استان گلستان کاهش داشته است، افزود: میزان قبولی نیز در استان گلستان رشد داشته و به 89 درصد رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: قرآن و عترت، نشریه الکترونیکی، روزنامه دیواری، تئاتر، قالی بافی، نماز و نهج البلاغه و مسابقات ورزشی از موضوعات بود که استان گلستان توانست در کشور حائز رتبه‎های برتر شود.

وطنی به توانمندی‌های مدارس استثنایی و معلولان در استان گلستان اشاره کرد و یادآور شد: کسب نایب قهرمانی در رشته دو و میدانی، سه عنوان نخست آموزشی، حضور 14 تیم در مسابقات ورزشی کشور، کسب 20 رتبه برتر کشوری از افتخارات آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته بود.

استان گلستان با یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد و آموزش و پرورش این استان نیز دارای 21 هزار فرهنگی و حدود 285 هزار دانش آموز است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه