اعزام 1800 زائر گلستانی از سوم شهریور به سرزمین وحی

‌مدیرکل حج و زیارت استان گلستان گفت: امسال تعداد یک هزارو 800 زائر گلستانی در قالب 13 کاروان و 6 پرواز برای انجام مناسک حج ابراهیمی به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

به گزارش زرین نامه؛ رضا درگاهی در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 6 کاروان اهل تسنن و 7 کاروان اهل تشیع است که در قالب ظرفیت­‌های 85 نفره، 115نفره، 135 نفره و 160 نفره برنامه ریزی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کلیه کاروان‌های اعزامی استان به مدینه است، یادآور شد: اولین پرواز حجاج در استان ساعت 12:20 دقیقه روز سوم شهریور ماه با هواپیماهای صعودی از گرگان به مدینه آغاز ‌و برگشت حجاج از نیز از (6 تا 10 مهرماه ) از جده به گرگان انجام می‌شود.

درگاهی یادآور شد: از یک هزار و 800 زائر گلستانی، 827 نفر مرد و 903 نفر زن هستند که 52 درصد زائران را بانوان و 48 درصد را آقایان تشکیل می دهند.

مدیرکل حج و زیارت استان همچنین با بیان اینکه مدت زمان سفر زائران یک ماه می باشد، تاکید کرد: جوان ترین زائر اعزامی گلستان 15 سال سن و مسن ترین آنها 86 سال سن دارد.

درگاهی در ادامه از اعزام سالانه 20 هزار گلستانی به عتبات عالیات خبر داد و گفت: اعزام زائران به عتبات امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 20 درصد افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در اربعین سال گذشته بیش از دو هزار و 500 ویزای انفرادی از استان صادر شد و زائران خودشان مستقیم اعزام شدند.

مدیر حج و زیارت گلستان همچنین با اشاره به برنامه‌های هفته حج، اظهار کرد: دیدار مدیران و روحانیون کاروان‌های حج تمتع با نماینده ولی فقیه در گلستان و استاندار، برگزاری همایش متمرکز زائران در شرق استان و تجلیل از پیشکسوتان حج، حضور در مزار شهدا با همراهی عوامل و دست اندرکاران امور زیارتی، کنفرانس مطبوعاتی، برگزاری همایش متمرکز زائران در مرکز استان و تجلیل از پیشکسوتان حج و دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان وابسته به حج و زیارت و نصب ماکت کعبه در ورودی درب مصلی از برنامه‌های هفته حج در استان است.

‌درگاهی در پایان به کلیه زائرین توصیه کرد نهایت همکاری را با مدیران، پزشکان و عوامل حج داشته باشند و بروشورهایی که در اختیار آنان گذاشته می‌شود را مطالعه کرده تا با هیچگونه مشکل خاصی مواجه نشوند./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه