تشکیل انجمن هواداران ورزش‎های مختلف در گلستان

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: برای ساماندهی هواداران و لیدرها، انجمن هواداران ورزش‎های استان گلستان تشکیل می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ محمود متقی در جمع خبرنگاران استان در خصوص اقدامات فرهنگی اداره‌کل ورزش و جوانان استان گلستان برای فرهنگ‎سازی در ورزشگاه‎های استان اظهار داشت: در راستای ارتقای فرهنگ و اخلاق ورزشی در ورزشگاه‎ها از سال گذشته اقدامات سازمان‎یافته‎ای را آغاز کردیم.

وی ادامه داد: تشکیل انجمن پیشکسوتان و انجمن هواداران از جمله برنامه‎های در دست اجرای معاونت فرهنگی اداره‌کل است.

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان خاطرنشان کرد: استفاده از پیشکسوتان در عرصه‎های ورزشی باعث جلوگیری از بداخلاقی‎ها در ورزش و ترویج فرهنگ پهلوانی و جوان‌مردی خواهد شد، به همین منظور از سال گذشته تا به امروز بیش از 10 جلسه برای چگونگی تشکیل و ساز و کار انجمن پیشکسوتان ورزش‎های استان برگزار شده است.

*اساس‌نامه انجمن پیشکسوتان با حضور 47 پیشکسوت تدوین و اجرایی شود

وی اضافه کرد: بنا داریم تا اساس‌نامه این انجمن با حضور 47 پیشکسوت از تمامی هیئت‎های استان تدوین و اجرایی شود، از مهم‌ترین اهداف تشکیل این انجمن کاهش بداخلاقی‎ها و حواشی در ورزش استان است.

متقی همچنین در بخش دیگری با اشاره به تشکیل انجمن هواداران ورزش استان، گفت: ما هواداران بسیار زیادی را در ورزش‎های مختلف استان داریم اما متاسفانه این هواداران به خوبی ساماندهی نشده‎اند، این عدم ساماندهی باعث شده تا هر کسی به خودش اجازه دهد خودش را لیدر تیم یا ورزش خاصی معرفی کند که این حرکت، اقدام خوبی نیست.

معاون فرهنگی و امور جوانان مدیرکل ورزش و جوانان گلستان اظهار کرد: بنا داریم در رشته‎های پرطرفدار همانند والیبال، بسکتبال و دیگر رشته‎ها در استان، انجمن هواداران آن ورزش را تشکیل دهیم.

متقی در پایان در خصوص زمان اجرایی شدن این انجمن گفت: پیش‎نویس اساس‌نامه تدوین شده و پس از اصلاح و جمع‎بندی، تا قبل از آغاز مسابقات لیگ برتر بسکتبال اجرایی خواهد شد./فارس

انتهای پیام/م