کشف ناشناخته های فوتبال با مربیان بزرگ امکان پذیر است!

در روزگاری که بازی های کامپیوتری و به دنبال آن کرونا، تحرک و چابکی کودکان و نوجوان را به حداقل رسانده است، عده ای با تحمل رنج فراوان و تلاش های شبانه روزی در حال طی رسیدن به قله های موفقیت و جامه عمل پوشاندن به آرزوهای خود هستند.

به گزارش زرین نامه:  امیر شکی فوتبالیست علی آبادی تیم ستارگان ایران، یکی از ورزشکاران و فوتبالیست های گلستانی است که این روزها سعی دارد با تمام توان و اراده ، به جایگاهی شایسته و مناسب در فوتبال کشور دست پیدا کند.

او که فوتبال را از هفت سالگی آغاز کرده است، تاکنون چندین بار در مسابقات آموزشگاهی و تورنمنت های مختلف شرکت کرده و دو عنوان قهرمانی نیز در کارنامه خود دارد.

امیر شکی در آخرین رقابت فوتبالی در تست برنامه تلویزیونی ستاره ساز موفق شد در رقابت با ۱۶۰۰ نفر جزو ۱۶ نفر نهایی انتخاب شود. شکی هم اکنون فوتبال را زیر نظر فیروز کریمی از مربیان با دانش کشور در باشگاه ستارگان فوتبال ایران دنبال می کند و امیدوار است روزی به تیم ملی و باشگاه های اروپایی راه پیدا کند.

به منظور آشنایی بیشتر با این فوتبالیست آینده دار ، گفتگوی کوتاهی با ایشان انجام دادیم.

خودتان را بیشتر معرفی کنید.

امیر شکی هستم. ۱۶ ساله و ساکن علی آباد کتول فوتبال را از هفت سالگی زیر نظر مربیان شهرستان و با هدایت عباس مزیدی، مجتبی مزیدی، حسین جباری، جواد شکی (پدرم) آغاز کردم و در حال حاضر نیز زیر نظر مربیان مطرحی چون محمد حیاتی و فیروز کریمی به یادگیری مشغول هستم.

در چه باشگاه هایی بازی کرده اید؟

در مدارس فوتبال استقلال نوین، ملی پوشان، پرسپولیس علی آباد کتول بازی کردم و در حال حاضر نیز عضو آکادمی ستارگان فوتبال ایران هستم.

طریقه آشنایی با شما با آکادمی ستارگان فوتبال ایران چگونه بود؟

از طریق فضای مجازی با این باشگاه آشنا شدم و در تست فنی آکادمی شرکت کردم و قبول شدم.

 

نحوه این تست ها چطور بود؟

. این تست ها شامل مهارت های فوتبالی، آمادگی بدنی، مکان قرارگیری در زمین، تمرکز روی پست تخصصی، شعاع حرکتی در پست تخصصی، آشنایی با اصول دفاعی و هجومی ، ساده بازی کردن و عدم بازی نمایشی و … بود که طی سه روز این تست ها توسط مربیان تیم به ویژه فیروز کریمی گرفته شد که در نهایت با تایید آقای کریمی به عضویت آکادمی در آمدم.

باشگاه چه امکاناتی دارد؟

این باشگاه یک آکادمی پیشرفته و مجهز است که تقریبا امکاناتش کامل است و خوابگاه،زمین چمن مصنوعی، چمن طبیعی، استخر، سالن بدنسازی و مدرسه برای ادامه تحصیل دارد.

از برنامه ستاره ساز بگویید.

برنامه ستاره ساز یک برنامه معتبر فوتبالی است که مربیان بزرگی در این برنامه حضور دارند. طبق گفته بنیانگذاران و مربیان این مسابقه تلویزیونی ، هدف از این برنامه کشف استعداد های فوتبالی کشورمان حتی در نقاط دور افتاده و کم امکانات و پرورش این استعداد ها برای ورود به صنعت فوتبالی کشورمان است. بعد از ثبت نام در این برنامه به مدت ۲روز تست های فنی متعددی از ما گرفته شد که از بین ۱۶۰۰ نفیر ۱۶ نفر به مرحله پایانی راه پیدا کردند که بنده نیز افتخار حضور در این مرحله را داشتم.

چه کسانی تست گرفتند؟

فیروز کریمی،خداداد عزیزی، سیروس دین محمدی، رضا شاهرودی و پرویز برومند مربیانی بودند که در این برنامه از ما تست گرفتند.

الگوی ورزشی شما چه کسانی هستند؟

در ایران پژمان منتظری و در خارج کارلوس پویول

سقف آرزوهای شما کجاست؟

پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی و راهیابی به تیمهای معتبر اروپایی

پست تخصصی شما چیست؟

مدافع وسط هستم.

به نظر شما اگر بچه های شهرستان تست بدهند در باشگاههای معتبر یا ستاره ساز قبول میشوند؟

قطعاً در استان گلستان و حتی شهرستان ما، ستاره های زیادی داریم که با کشف استعداد های آنها می توان به فوتبال استان کمک کرد. نوراللهی، غلامی، سردار آزمون و خیلی دیگر از فوتبالیست های گلستانی شاغل در لیگ برتر و باشگاه های خارجی از همین استان به سطح بالای فوتبال کشور و اروپا رسیدند و من مطمئن هستم باز هم از این استعدادها در استان و شهرستان است.

تفاوت فوتبال بازی کردن در شهر بزرگ با شهرهای کوچکتر چیست؟

در شهرهای بزرگ مربیان نگاه عمیق تری به فوتبال دارند و در وهله اول سعی می کنند، پست تخصصی فرد تثبیت شود و این شاخه آن شاخه نپرد. بعد ناشناخته های فوتبال را برای ما بازگو می کنند و ابعاد مختلف ورزش فوتبال را از جنبه های روانی، اجتماعی، فرهنگی و … توضیح می دهند و فوتبالیست نگاهش نسبت به ورزش تغییر می کند و اهدافش را با جدیت بیشتری دنبال می کند.

 

چه توصیه ای به هم سن و سالان خودت دارید؟

با تلاش و کوشش میشود به خواسته ها رسید و به هر دست نیافتنی دست یافت.

و سوال اخر اینکه چه کسانی در زندگی ورزشی و موفقیتهای شما نقش موثری داشتند و چه پیامی برای این عزیزان دارید؟

قطعاً رسیدن به این موفقیت با حمایت های پدر و مادرم ،پدر بزرگ و مادر بزرگ های عزیزم بوده که همواره دستبوس و قدردان زحمات آنها هستم. در ادامه نیز از تلاش دبیران ورزش و مربیانی که در طول این سالها برای بنده زحمت کشیدند تشکر می کنم و امیدوارم روزی با پوشیدن پیراهن تیم ملی، پاسخگوی محبت بی دریغ آنها باشم.