جشن گوهر علم و عفاف در مزرعه کتول+ تصاویر

جشن گوهر علم و عفاف با با هدف بزرگداشت مقام حضرت معصومه (س) و دختران عفیفه در مزرعه کتول برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ در این مراسم فرمانده و نماینده ولی فقیه ناحیه علی آباد کتول، امام جمعه مزرعه کتول و بسیجیان حضور در حسینیه صابری شهر مزرعه کتول برگزار شد.

اجرای سرود دختران ترکمن با لهجه ترکمنی و مولودی خوانی خواهر عبادی، حضور دختران آسمانی جامعه القرآن مزرعه و ارتباط مجازی با حرم امام رضا (ع) از بخش های مختلف این جشن بود و حوزه مقاومت بسیج حضرت معصومه (س) با همکاری امام جمعه، خیٌرین شهر، جامعه القرآن، مدرسه هجرت، پایگاه بسیج آمنه و نرجس میزبانی آن را برعهده داشت.

در این مراسم هدایایی به دختران نمونه هر پایگاه، بهترین نقاشی کودک، منتخبین مسابقات و صاحبان نام مبارک "معصومه" اهدا شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبان فلاح امام جمعه مزرعه کتول نیز در این مراسم با اشاره به مشکل روز جامعه و افزایش آمار طلاق اظهار کرد: متاسفانه علیرغم داشتن فرهنگ غنی اسلام و سیره اهل بیت (ع) با آمار بالای طلاق مواجه هستیم که این یک زنگ خطر است.

وی تصریح کرد: 50 درصد طلاق های صورت گرفته بر اثر دو عامل ازدواج های اجباری و ازدواج های عاشقانه است. در ازدواج های عاشقانه به دلیل غلبه احساس بر عقلانیت شناخت درستی برای ازدواج صورت نمی گیرد.

فلاح انتخاب درست قبل از ازدواج و آموزش مدارا کردن به فرزندان در زندگی را دو عامل اصلی و تأثیر گذار برای پیشگیری از طلاق عنوان کرد.

دکتر مریم برزعلی نیز در این مراسم درباره رابطه بلوغ زود رس و ارتباط با شبکه های اجتماعی و ماهواره ای گفت: تنها 10 درصد بلوغ زود رس مربوط به ژنتیک می باشد و 90 درصد دیگر آن به تماس با برگه های کارت خوان فروشگاه ها، تماشای برنامه های تلویزیونی نامناسب سن کودکان و کشیدن قلیان مرتبط است.

وی در ادامه تاکید کرد: استحمام بیش از حد، استفاده از وسایل آرایشی، لاک ناخن و کنسروهااز مهمترین عوامل کاهش سن بلوغ در دختران است که بروز سرطان پستان و بیماری های قلبی نیز در آن ها بیشتر مشاهده می شود.

 

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه