کمیته امنیت و عمران در شهرستان‌های مرزی گلستان تشکیل می‌شود

فرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: کمیته امنیت و عمران مرز در فرمانداری‌های شهرستان‌های مرزی استان گلستان تشکیل می‌شود.

به گزارش زرین نامه؛ سرهنگ پاسدار ولی الله رضائی‌نژاد اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور، کمیته امنیت و عمران مرز در فرمانداری‌های شهرستان‌های مرزی استان گلستان تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون این کمیته تنها در استانداری گلستان فعال بود، افزود: در این کمیته حوزه فعالیت‌های عمرانی مانند راه، آب، برق، گاز و دیگر فعالیت‌های عمرانی بررسی و تصمیم گیری خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان گلستان تصریح کرد: در 2 سال گذشته حدود 20 کیلومتر از جاده های مرزی استان گلستان آسفالت و زیرسازی شده و این کار همچنان در محورهای مرزی ادامه دارد.

رضائی‌نژاد افزود: براساس دستور کارویژه مرز که به تصویب شورای امنیت ملی کشور رسیده و در استان نیز جلسات آن به ریاست استاندار تشکیل می‌شود، مرزبانی استان مسائل و مشکلات مرزنشینان را پس از جمع‌بندی در جلسه‌ای با حضور استاندار گلستان بررسی می‌شود.

وی از مرزنشینان استان گلستان خواست با حفظ مسائل امنیتی در حفظ خطوط مرزی همکاری خود را با مرزبانان ادامه دهند.

فرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: استان گلستان 348 کیلومتر مرز خشکی و 90 کیلومتر مرز آبی با کشور ترکمنستان دارد.

رضائی‌نژاد همچنین با اشاره به شروع فصل صید ماهی در مرزهای آبی استان گلستان گفت: از ائمه جمعه و جماعات شهرستان های مرزی استان گلستان می خواهیم که در محافل و خطبه‌های خود بر رعایت مقررات و قوانین توسط صیادان در دریا تاکید کنند تا مرزبانان نیز وظایف خود را در حفظ و حراست مرزهای آبی استان انجام دهند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه