بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان هم‌چنان کشنده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان این‌که بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان هم‌چنان کشنده و در جامعه تهدید اصلی سلامت هستند، گفت: آیا مردم ما از استفاده از ظرفیت‌های تشخیصی و درمانی و غربالگری در مراحل اولیه اطلاع دارند؟ باید امروز ظریف‌ترین و مهم‌ترین اطلاع‌رسانی‌ها در قالب افزایش دانش و آگاهی مردم انجام دهیم.

به گزارش زرین نامه؛ دکتر «تقی ریاحی» در نشست با خبرنگاران تصریح کرد: امروز بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون و دیابت و دیگر بیماری‌های غیرواگیر چنان رشد فزاینده‌ای در جامعه دارد که از عدد خارج است و سطح نخست مداخله (پیشگیری) باید در اولویت باشد چون متضمن سلامت مردم است.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت که از پارسال، اجرای آن در کشور آغاز شد، گفت: با اجرای این طرح، سلامت از اولویت ۱۲ کشوری به اولویت سوم ارتقاء یافت، اما با وجود این همه تلاش تنها توانستیم سهم سلامت از درآمد ناخالص ملی را به هفت درصد برسانیم که هنوز جای کار بسیار است.

ریاحی با بیان این‌که شرایط سلامت در جامعه پاسخگوی نیاز مردم نیست، گفت: هم مردم در بحث سلامت دچار عقب‌ماندگی هستند و هم ما نتوانستیم برای نیازها پاسخ درستی بدهیم.

وی با تأکید بر این‌که برای ادای سهم سلامت در گلستان همه باید مشارکت مسئولانه داشته باشیم، گفت: لازم است بخش سلامت در نگاه مسئولان و رویکرد همه حوزه‌ها و بخش‌های مختلف استان، دست کم اولویت دوم یا سوم باشد، چون این بار سنگین به تنهایی از عهده وزارت بهداشت ساخته نیست.

قائم‌مقام وزیر بهداشت در گلستان از رسانه‌های ارتباط جمعی نیز خواست علاوه‌بر تشریک مساعی در این بخش و افزایش آگاهی عمومی، به مطالبات مردم نیز پاسخ مناسبی ارایه دهند.

وی با تقدیر از نیکوکاران گلستان در حوزه‌ی سلامت که خدمات بزرگی به مردم استان ارائه کرده‌اند، افزود: خیرین سلامت تاکنون مشارکت خوبی داشته‌اند و انتظار داریم این روند هم‌چنان ادامه یابد.

در این جلسه مشاور رئیس و سرپرست دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افتتاح 3 بیمارستان طی سال گذشته در استان، گفت: پارسال 300 میلیارد ریال تجهیزات درمانی نیز برای مراکز درمانی گلستان خریداری شد.

«محمدرضا بابائیان» با اشاره به ایجاد 70 هزار متر مربع فضای فیزیکی، 1400 میلیارد ریال تجهیزات درمانی و ایجاد بیمارستان سوختگی گرگان افزود: 7 مرکز جامع سلامت در شهرهای گلستان راه‌اندازی می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به برگزاری جشنواره سلامت و رسانه از سوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان که در شش بخش خبر، تیتر، مصاحبه، نقد، عکس و گزارش برگزار شد، اظهار کرد: ورود موضوع نقد به جشنواره نشان از رویکرد حرفه‌ای دانشگاه حتی در مقابل نگاه‌های نقادانه و در عین حال مهربانانه است./ ایسنا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه