آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بانوان در گلستان توسعه یابد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای بین زنان در گلستان گفت: ظرفیت‌های حوزه زنان در استان گلستان باید احصاء شده و از آن در راستای توسعه استان بهره‌برداری کرد.

به گزارش زرین نامه؛ علی اصغر طهماسبی، در جلسه مشاوران امور بانوان و زنان فرهیحته استان گلستان اظهار داشت: برخی از ما هنوز به یقین و باور بانوان استان گلستان نرسیدیم تا به حل بسیاری از مشکلات برسیم.

وی افزود: با توجه به اینکه 50 درصد جمعیت استان گلستان و 60 درصد جمعیت دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند، مبداء بسیاری از تغییرات در دست زنان جامعه است و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان تصریح کرد: کارآفرینی و حرفه آموزش یکی از هزاران کاری است که به دست زنان انجام می‌شود و حضور زنان در 8 سال دفاع مقدس بی‌بدیل بود و اگر این قشر از جامعه نبودند جبهه‌ها مملو از جوانان و مردان نبود.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن گفت: نقش زنان در مبارزه با تهاجم و شبیخون فرهنگی نیز بسیار برجسته است و یک هزار و 800 شبکه ماهواره‌ای در استان گلستان قابل دریافت است که بیشتر آن‌ها فارسی‌زبان هستند و فرهنگ مردم را نشانه رفته‌اند.

طهماسبی افزود: در استان گلستان از ظرفیت الکترونیک استفاده نمی‌شود و باید دانست که همه کارها فیزیکی نیست و امروز ملتی موفق است که فکرش را به کار بیندازد اما متاسفانه ما در این زمینه کار و فرهنگ‌سازی نکرده‌ایم.

به گفته وی، هیچ مسئولیتی در جامعه در مورد NGOها، زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست، موسسه‌های خیریه نیست و اعتیاد در هر خانه‌ای را می‌زند، طلاق و تکدی‌گری و آسیب‌های اجتماعی در جامعه موج می‌زند اما ما نقش زنان را در پیشبرد امور نادیده گرفته‌ایم.

طهماسبی اظهار کرد: در جامعه مسلمین امکانات زیادی وجود دارد اما کسی حدود و صغور خود را نمی‌داند و کسی حاضر نیست پاسخگو باشد و همه باید در چارچوبی مشخص حرف خود را بزنند.

وی تصریح کرد: در کشور امنیت داریم و امنیت هزینه‌های خاکستری دارد و دشمن خواست در کشور جنگ نیابتی راه بیندازد اما همان کشورها اکنون درگیر جنگ هستند.

طهماسبی تاکید کرد: امروز دوره افراطی‌گری به پایان رسیده و محکوم و معدوم است و اگر در جایی نیز اتفاق می‌افتد به واسطه نابخردی حکام آن است.

وی افزود: حق گرفتنی است و از ظرفیت‌های بالای استان گلستان استفاده کرده و خود را حرفه‌آموز کنید و با فعال شدن منطقه آزاد اینچه برون تجارت الکترونیک در استان رونق می‌گیرد و بانوان گلستانی می‌توانند در حوزه الکترونیک و دیجیتال فعالیت کنند .

طهماسبی اظهار کرد: مولفه قدرت و اقتدار در جمهوری اسلامی ایران مردم هستند و مردم با حضور در بیش از 30 انتخابات و راهپیمایی‌ها قدرت و حضور خود را ثابت کرده‌اند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: دشمن با تحریم می‌خواست قدرت جمهوری اسلامی ایران را تحلیل ببرد، اما با مقاومت و پایمردی مردم و دولت تدبیر و امید نتوانست و در عرصه دیپلماسی بدون جنگ و خونریزی در قطعنامه 2231 همه قطعنامه‌های ظالمانه علیه ایران را برداشت./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه