مفاد توافقنامه انتقال آب به شاهرود باید تغییر کند

فرماندار شهرستان علی آباد کتول گفت: زمانی که پروژه انتقال سالانه 5 میلیون متر مکعب آب به استان سمنان تصویب شد، آب فراوان تر بود اما حال در وضعیت کم آبی قرار داریم و باید مفاد این توافق تغییر کند.

به گزارش زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در جمع دوستداران طبیعت، انتقال آب چشمه های کوه های دهنه زرین گل را آسیبی بزرگ به زیستگاه های ارزشمند این منطقه دانست و بیان کرد: جنگل متعلق به استان گلستان است در حالی که زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست شاهرود قرار دارد.

وی اظهار کرد: 10 ها کیلومتر جاده در دل جنگل های دهنه زرین گل ایجاد کرده اند که ما گزرارش آن را به جهاد کشاورزی داده ایم.

تجری مفرد حفظ محیط زیست را مانند آب و غذا برای انسان ضروری دانست و عنوان کرد: امروز باید در همه ی امور از جمله اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به توسعه متوازن پایدار توجه داشته باشیم.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی نقاط قابل سرمایه گذاری در شهرستان از طریق آمایش سرزمینی اذعان داشت: در دهنه ی محمد آباد کتول چندین مرغداری احداث شده که با جذب توریست منافات دارد.

تجری مفرد هشدار داد: سنگ شکن های زیادی در اطراف شهرستان ایجاد شده است که این مساله سبب رانش زمین و کمبود منابع برای نسل های آینده می شود.

فرماندار علی آبادکتول خاطر نشان کرد: باید به دنبال آن باشیم که کارخانجات کمترین آسیب زیست محیطی را داشته باشند و گرمای بیش از حد نیز تولید نکنند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه