واکاوی دلایل پنهان کاری دولت از مردم درباره بازگشایی لانه روباه/ برای استقرار شعبه MI6 در تهران به بریتانیا غرامت پرداخت شده است؟

سوالات متعددی در خصوص اینکه چرا دولت تا قبل از افشاگری گاردین بازگشایی سفارت روباه در ایران را از مردم پنهان کرده است در اذهان عمومی بدون پاسخ مانده است.

به گزارش زرین نامه به نقل ازمرصاد، بعد از اقدامات براندازانه وطن فروشان در سال 88 سفارت انگلستان عملا به عنوان نمایندگی رسمی ام آی 6 وظیفه کنترل اغتشاشات در آن روزها را بر عهده داشت و چندین نفر از عوامل وابسته به سفارت روباه در تهران بازداشت شدند.

سفارت انگلستان همچنین نقش مستقیمی در رد و بدل کردن اطلاعات برای ترور دانشمندان هسته ای ایران در راستای پروژه جاسوسی با هدف توقف برنامه هسته ای ایران را دنبال کرده است.

این موضوعی است که رئیس ام آی 6 ترجیح داد در اقدامی بی سابقه مقابل دوربین های تلویزیونی آن را اعلام کند.

جان ساورز در پاییز یک سال بعد از فتنه 88 اعلام کرد:

«دیپلماسی برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران کافی نیست و باید به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران ادامه داد.»

تنها دو روز پس از سخنرانی او دو نفر از دانشمندان هسته ای ایران در عملیات های تروریستی برنامه ریزی ترور شدند. موضوعی سفارت انگلستان می توانست در خصوص ارتباط آن با سخنان رئیس MI6 بیشتر توضیح بدهد.

چهار سال پیش دولت انگلیس که سیاهه جنایت او علیه ایران بخش عظیمی از تاریخ معاصر کشور را تشکیل می دهد در راستای آغاز جنگ سیاسی و اقتصادی و با ایران دیپلماتهای خود را از ایران فراخواند و از دولت ایران درخواست غرامت کرد.

در روزهای گذشته که دستگاه دیپلماسی دولت یازدهم خبر بازگشایی سفارت انگلستان را پس از چهار سال، کاملا مخفی نگه داشته بود، گاردین جور اطلاع رسانی دولتی ها برای مردم را کشید.

چرا دولت یازدهم در مورد بازگشایی سفارت روباه در ایران با مردم مخفی کاری کرد؟

شاید راز پنهان کاری دولت در خصوص اعلام این خبر را بتوان در موارد زیر جستجو کرد:

1. گاردین از بازگشایی سفارت انگلستان در ایران در روز یکشنبه و با حضور وزیر خارجه انگلستان در تهران خبر داد در حالی که مقامات دولتی کشورمان ترجیح داده بودند به دلیل احتمال اعتراضات مردمی در مقابل سفارت، پنهان کاری کنند.

2. این پنهان کاری از اعلام خبر بازگشایی سفارت انگلیس البته می تواند به دلیل شرط انگلستان برای بازگشایی سفارت خود در ایران باشد. شرطی به وقاحت در خواست پرداخت غرامت از سوی ایران به انگلیس... اما آیا مقامات دولتی برای فرار از پاسخ به این سوال که آیا به انگلستان غرامت پرداخت شده است، از مردم پنهان کاری کرده است؟

3. تقلیل ارتباط ایران با دولت خبیث انگلیس 4 سال پیش با مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده است. این یعنی بازگشایی سفارت بدون مصوبه مجلس غیر قانونی است. این تفشیر وجود دارد که دولت برای چندمین بار علاقه مند است که قانون را در خصوص روابط خارجی دور بزند. پنهان کاری از اعلام خبر نیز برای کم کردن هزینه های یک اقدام غیر قانونی نزد افکار عمومی است.

به هرحال سفارت انگلستان احتمالا در امتداد یک پروژه غیر قانونی به عنوان شعبه ام آی 6 در ایران در حالی بازگشایی خواهد شد که هنوز جای پای پرسه روباه رسانه ای انگلیس (BBC) در خیابان های پایتخت و البته در دفتر کار مقامات ارشد دولت به چشم می خورد.

به نظر می رسد بی بی سی به عنوان چشمان روباه قبل از بازگشایی لانه خود در تهران برای برانداز اوضاع به تهران آمده بود.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه