پبام ها و دستاوردهاي راه پيمايي مردم در 22 بهمن

زرین نامه: در حالیکه هیچکدام از گفتمان های موجود در عرصه کشور نتوانستند گفتمان اصیل انقلاب را که مد نظر رهبری است در کشور پیاده کنند ، این مردم بودند که با امدن به خیابانها به مسئولین قوا فهماندند که در ادبیات و گفتمان خود تجدید نظر کنند و با گوش دادن به فرامین رهبری به فکر خدمت به مردم باشند چرا که بهترین راه مبارزه با امریکا خدمت به مردم است .

مردم گرگان امسال حضور بی سابقه ای داشتند که نشان از فهم و درک بالای مردم شریف گرگان و استان می باشد . اما راهپیمایی امسال پیام ها و دستاوردهایی داشت که ذکر آن خالی از لطف نیست :

همگام بودن امام و امت : یکی از شاخصه های مهم انقلاب اسلامی ایران همراهی امت اسلامی با امام خود در تمامی مقاطع بوده است . بعد از انقلاب در تمامی صحنه های حساس اعم از انتخابات ، روز قدس ، عید فطر ، 9 دی ، و راه پیمایی های مقطعی که در حمایت از کشورهای مسلمان انجام می شد ، امام امت با ندای خود امت اسلامی را فرا می خواند و امت نیز در لبیک به ندای ولی خود همواره از جان مایه گذاشت .

راهپیمایی 22 بهمن امسال هم نمادی از پیوند امام و امت بود که با حضور هزاران نفری مردم گرگان در تقویم تاریخ گرگان ماندگار شد .

ناکارآمدی تحریم ها : علیرغم تحریم های بسیاری که امریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران روا داشتند و گرانی های گسترده که مردم ما در این مدت با آن دست و پنجه نرم می کردند تصور این بود که مردم با عدم حضور خود به نوعی اعتراض کنند اما مردم ترجیح دادند با حضور حداکثری خود در خیابانها اولا به آمریکا و اروپا گفتند که تحریم هایشان هیچ تاثیری ندارد ثانبا مردم ایران اعتقادات دینی خود را فدای اغراض سیاسی نمی کنند و ثالثا با حضور خود از مسئولین خواستند که به فکر اوضاع اقتصادی ، معیشتی و دیگر دغدغه های مردم باشند .

وحدت : رهبر معظم انقلاب اسلامي در نوزدهم ديماه گفته بود كه امروز وحدت نياز جامعه ماست و هر كسي كه بخواهد با هر اظهار نظري وحدت مسئولين و مردم را بهم بزند قطعا در زمين دشمن بازي كرده و به كشور خيانت كرده است . بعد از اين سخنان كه فصل الخطاب بود ، متاسفانه يكشنبه هفته گذشته در مجلس شوراي اسلامي شاهد مشاجره لفظي رئيس جمهور و رئيس مجلس بوديم كه دل رهبري و مردم را خون كرد . بعد از اين حوادث مردم در روز 22 بهمن به ميدان آمدند كه اي مسئولين قوا ! ما از شما وحدت مي خواهيم ، براي چيزهاي كوچك با هم مشاجره نكرده و خوراك تبليغاتي بيگانگان را تهيه نكنيد .

البته طي اين ساليان اخير مردم همواره از مسئولين جلوتر بوده و انقلابي تر عمل كرده اند . هر جايي كه لازم بود مخصوصا در فتنه 88 مردم به ميدان آمدند و هرگز از ولايت دست نكشيدند اما متاسفانه وقتي رهبري به مسئولين قوا سفارش مي كند كه وحدت داشته باشيد ، برخي از آنها تخطي كرده و در زمين دشمن بازي كردند .

مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن از روساي قوه مجريه و مقننه مي خواهند كه با نوشتن نامه اي به رهبر معظم انقلاب و مردم رسما عذرخواهي كنند و با اتحاد بيشتري در راه خدمت به مردم كار كنند .

خدمت: بعد از تحريم هاي شديد اقتصادي كه توسط آمريكا و اروپا عليه ايران صورت گرفت ، مردم ما تحت شرايط سخت اقتصادي قرار گرفته بودند و تحت اين شرايط خيلي ها احتمال مي دادند كه مراسم راهپيمايي امسال چندان پرشور نباشد . اما مردم ما با انگيزه مضاعف به ميدان آمده و آنچنان خيابانها را پر كردند كه تمامي احتمالات را بهم زدند .

مفهوم حضور مردم و دادن شعارهاي بسيار مي رساند كه مسئولين چرا كم كاري مي كنند و به اوضاع مردم مخصوصا وضع معیشت نمي رسند ، كارهايي شده اما كم است . هنوز بيكاري ، تورم و گراني ، رشوه و اختلاس هاي گوناگون دل مردم را بدرد آورده است .

مردم ما با حضور در راهپیمایی نشان دادند بحث اقتصادي جداي از اينكه بايد از طرف مسئولين جدي گرفته و حل شود و مسئولين به داد مردم برسند ، در بحث حمايت از ولي فقيه و دين اسلام كم نگذاشته و هر زمان در هر شرايطي به ميدان آمده و اين فرق بين مردم ايران و ساير كشور هاي جهان است كه همواره در شرايط ناهمگون دنباله رو رهبر و ولي فقيه خود هستند .

تسليم ناپذيري : چند وقتي است كه بحث مذاكره آمريكا و ايران دوباره مطرح شده است . البته اين بار آمريكا با سياست چماق و هويج به ميدان آمده و با قلدري اعلام مي كند كه شما دست از انرژي هسته اي و فناوري هايتان برداريد تا من هم تحريم ها را بر دارم . در داخل كشور هم گروههايي خواستند اين جام زهر را به خورد نظام بدهند كه بياييد با آمريكا مذاكره كنيم . اين شرايط مذاكره كه در هيچ جاي دنيا ديده نشده ، قطعا نمي تواند در ديدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامي كه نماينده يك حكومت ظلم ستيز است ، مطلوب باشد .

مردم ما با حضور پرشور در راهپيمايي 22 بهمن با اعلام اينكه در انرژي هسته اي كه حق مسلم آنهاست تجديد نظر نخواهند كرد و با هيچ پيش شرطي پاي ميز مذاكره نخواهند آمد و حاضر نيستند زور گويي هاي غربي ها را تحمل كنند .

رضا ترابی

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه