پهپادها به کمک محیط زیست گلستان می آیند

مدیرکل محیط زیست استان گلستان از انعقاد تفاهم نامه همکاری برای استفاده از پهپاد در راستای حفاظت از محیط زیست استان خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ اسماعیل مهاجر اظهار داشت: با توجه به همه گیر بودن وظیفه حفاظت از محیط زیست که در اساس اصل پنجاه قانون اساسی تاکید شده و در منویات مقام معظم رهبری نیز بارها مورد تاکید قرار گرفته است، تفاهم نامه ای با هدف استفاده از فناوری های نوین بین معاون علمی و فناوری ریاست جمهور، سازمان صنایع هوایی و سازمان محیط زیست امضا شد.

وی افزود: این تفاهم به منظور همکاری در حوزه حفاظت از محیط زیست و در قالب ارائه خدمات پروازی و انجام عملیات شناسایی، پایش منظم در مناطق مورد نظر سازمان حفاظت از محیط زیست در سراسر کشور و اجرای عملیات متناسب با هر یک از نیازمندی های اعلام شده در طرح جامع سازمان حفاظت از محیط زیست تنظیم شده است.

وی بیان کرد: در گام نخست استان های گلستان، فارس، آذربایجان غربی و خراسان رضوی به عنوان استان های پایلوت انتخاب شده اند.

مهاجر تصریح کرد: خدمات مدیریت، پایش و حفاظت از حیات، زیستگاه های طبیعی، پهنه های دریایی و زیستمندان با استفاده از خدمات هوایی بخشی از اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: شناسایی منابع و عوامل آلاینده محیط زیست، پایش و کنترل واحدهای تولیدی و صنعتی و ارزیابی اثرات توسعه ای آن ها، شناسایی و پیگیری بحران های زیست محیطی مانند حریق، خشکسالی و سیل از دیگر اهداف این طرح است.

مدیرکل محیط زیست گلستان خاطرنشان کرد: پس از انعقاد تفاهم نامه سازمان صنایع تیم کارشناسی پرواز هوایی در قالب سه حوزه پهپاد، بالگرد و هواپیمای سبک تشکیل داد و تیم کارشناسی به استان گلستان اعزام شد.

وی مدت زمانی این تفاهم نامه را ۶ ماه اعلام کرد./مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه