ثبت نام 120 پلیس افتخاری در علی آبادکتول/ 7 مجرم  سابقه دار دستگیر شد

فرمانده انتظامی علي آبادکتول از ثبت نام 120 پلیس افتخاری در این شهرستان خبر داد و گفت: دستگيري 7 سارق که سال هاي گذشته پرونده هاي تجاوز به عنف متعددي در گلستان و سمنان داشته اند و دستگيري 25 سارق زمين هاي کشاورزي و چاه‌هاي آب در منطقه کتول از مهم ترين اقدامات پلیس در 5 ماه نخست امسال بوده است.

به گزارش زرین نامه؛ سرهنگ علي اکبر اژدري در جمع خبرنگاران علی آبادکتول با اشاره به تشکیل پرونده 120 نفر پليس افتخاري از ابتداي سالجاري در این شهرستان، گفت: تاکنون پرونده جذب 36 نفر در مراحل پاياني قرار گرفته و به زودي در حوزه پيشگيري و امنيت اجتماعي و اخلاقي با نيروي انتظامي همکاري خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه اکثر افراد ثبت نام کننده در علی آبادکتول خانم هستند، اظهار کرد: پليس هاي افتخاري با متخلفان برخورد فيزيکي نخواهند داشت و فقط تذکر مي دهند.

اژدری تصریح کرد: رفع معضلات اجتماعي از وظايف ذاتي پلیس نيست اما ناجا نيز در کنار ديگر دستگاه‌ هاي فرهنگي و اجتماعي به اين حوزه ورود پيدا کرده است.

وی افزود: ورود پليس به دانشگاه ها و مدارس براي آگاهي رساني در کاهش آسيب هاي اجتماعي، آموزش ايمني خانواده 3 جلسه در هفته ويژه مزدوجين، آموزش و تذکر در حوزه های حفاظت فيزيکي منازل و خودرو، نگهداري اسلحه غيرمجاز و ... در مساجد از جمله اقدامات ما در اين حوزه بوده است.

اژدری در ادامه به افزايش تعداد کاربران شبکه هاي اجتماعي و افزايش جرائم رايانه اي اشاره کرد و عنوان کرد: از ابتداي سال با همکاري پليس فتاي استان افرادي را در اين حوزه که با هدف سودجويي مرتکب جرائم اينترنتي شده بودند، در شهرستان دستگير کرده ایم.

فرمانده انتظامی شهرستان علی آبادکتول افزود: از ابتدای امسال پيگيري ها براي راه اندازي پليس فتا در این شهرستان آغاز شده که اميدواريم در آينده نزديک اين مهم محقق شود.

وي در پاسخ به سوال يکي از اصحاب رسانه درباره قتل‌هاي زنجيره اي مشکوک در استان نیز اظهار کرد: در سالجاري قتلي در حوزه شهرستان علي آباد انجام نشده و فقط هفته گذشته مرگ مشکوک داشته ايم که براي بررسی علت مرگ مراحل پزشکي قانوني را مي گذراند.

اژدری همچنين در زمينه حضور اتباع خارجي در شهرستان با توجه به ممنوعه بودن علي آبادکتول، اذعان داشت: يکي از وظايف ما شناسايي اتباع خارجي غيرمجاز و سکونتگاه‌هاي آنها است که حضور آن ها مي تواند امنيت اجتماعي منطقه را به مخاطره انداخته و ناامني پدید آورد که اين امر با اجراي طرح هاي مختلف در حال انجام است.

فرمانده نیروی انتظامی علی آبادکتول از دستگير حدود 100 نفر از اتباع خارجي در حوزه سرزميني این شهرستان به تحويل اردوگاه طي 2 ماه گذشته خبر داد و متذکر شد: افراد داراي مدارک قابل قبول به حوزه سکونت خود منتقل شده و افراد فاقد مدارک مورد تاييد ناجا مشمول جزا مي شوند.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه