۶۰۰ خانواده ایثارگر و جانباز کشور در مشاغل خُرد توانمندسازی شدند

معاون امور اقتصادی سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید گفت: تاکنون ۶۰۰ خانواده از ایثارگران و جانبازان در کشور تحت آموزش های کارآفرینی مشاغل خرد قرار گرفته اند.

به گزارش زرین نامه؛ غلامرضا پناه در مراسم افتتاح مرکز توسعه کارآفرینی ایثارگران (تکاک) در گرگان گفت: طرح کارآفرینی جامعه هدف کوثر با حمایت معاونت رییس جمهور و رییس بنیاد شهید کشور در راستای کارآفرینی جامعه هدف ایثارگری طراحی شده است. این طرح از کسانی که دارای طرح و ایده قوی در حوزه های خدمات و تولید هستند و در راستای مباحث سرمایه گذاری مشکل دارند، حمایت می کند.

وی افزود: در این طرح ها ۵۱ درصد جامعه هدف و ۴۹ درصد سازمان اقتصادی کوثر مشارکت دارد و ما هم به لحاظ دانشی و هم به لحاظ سرمایه گذاری در این طرح ها مشارکت می کنیم و آن ها را به منصه ظهور می رسانیم.

پناه با بیان این که بخش دیگری از فعالیت سازمان در مشاغل خرد و کوچک مانند گوهر تراشی، جاجیم بافی، خیاطی و چرم دوزی و غیره است، افزود: در این طرح ها برخی پشتیبان های قوی در جامعه هدف را شناسایی کرده ایم و چون این پشتیبان ها با بازار می کنند با آن ها مشارکت می کنیم.

وی تصریح کرد: کل هزینه های آموزش و توانمندسازی جامعه هدف با ما است و پس از مهارت آموزی مواد اولیه در اختیارشان قرار می دهیم. محصولاتشان را نیز در صورت نداشتن بازار می خریم.

وی با بیان این که هیچ فردی در این طرح مشکل بازار ندارد، گفت: تا زمانی که جامعه هدف ما بازاری را پیدا نکرده است ما وظیفه داریم با کمک پشتیبان محصولات آن ها را بخریم./ مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه