کشاورزی درآمد عمده مردم گلستان را تشکیل می‎دهد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: درآمد عمده مردم از فرآورده‎ها و محصولات کشاورزی در استان گلستان است.

به گزارش زرین نامه؛ مختار مهاجر پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران و کارشناسان جهاد کشاورزی اظهار کرد: حدود 650 هزار هکتار اراضی کشاورزی و زراعی در استان گلستان و 450 هزار هکتار اراضی جنگلی و یک میلیون مرتع در استان گلستان وجود دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به تنوع زراعی در استان گلستان 70 نمونه ارقام زراعی و باغی در استان گلستان کشت شده است و شرایط استان گلستان به گونه‎ای است که در سال به صورت متناوب دو تا سه محصول در اراضی کشاورزی کشت می‎شود.

معیشت 68 درصد مردم گلستان به کشاورزی بستگی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: معیشت 68 درصد مردم گلستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم به کشاورزی بستگی دارد و 218 هزار نفر از مراتع، جنگل، اراضی کشاورزی و باغی گلستان بهره‎برداری می‎کنند.

مهاجر با بیان اینکه در استان گلستان هر ساله به صورت میانگین 3 میلیون و 800 هزار تن محصول برداشت می‎شود، افزود: در استان گلستان 450 هزار تن محصولات دامی تولید می‎شود و این میزان تولید اقتصاد گلستان را تحت اشاعه خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد گلستان حول محور کشاورزی قرار دارد، گفت: درآمد عمده مردم از فرآورده‎ها و محصولات کشاورزی در استان گلستان است.

رئیس جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: دو طرح بزرگ سازمان اراضی و جنگل‎ها منجر به تصویب قوانین و دستورالعمل تداخلات اراضی کشاورزی و ملی و اراضی شیب‌دار شده است.

در راستای اصلاح و افزایش کاربری اراضی شیب‌‌دار ستاد شهرستانی تشکیل دادیم

مهاجر با بیان اینکه در راستای اصلاح و افزایش کاربری اراضی شیب‌دار ستاد شهرستانی را تشکیل دادیم، گفت: در دو شهرستان کمیته‎هایی برای بررسی وضعیت موجود در استان گلستان شکل گرفته است.

حدود یک میلیون و 500 هزار هکتار از مساحت استان گلستان را عرصه‌های منابع طبیعی اعم از جنگل و مرتع تشکیل می‌دهد.

در این استان 430 هزار هکتار جنگل وجود دارد در جنگل‌های گلستان گونه‌های راش، ممرز، توسکا، افرا، شیردار، نمدار، ون و در شرق نیز انجیلی، خرمندی، بارانک، الوکک آزاد و بلوط از گونه‌هایی است که بهره‌برداری می‌شود.

چوب‌آلات الواری، کاتین، گرده‌بینه و تراورس از محصولات تولیدی جنگل‌های استان هستند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه