خیرین گلستانی وارد عرصه‌های قرآنی شوند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: خیرین قرآنی در استان گلستان باید فعال شده تا در حوزه قرآنی از پشتوانه خیرین کافی برخوردار باشیم.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام نورالله ولی نژاد ، صبح امروز در همایش آموزشی حفاظ کل قرآن کریم استان‌های سمنان و گلستان اظهار داشت: از مردم می‌خواهیم تا در وقف، احسان و انفاق اموال خود بخش قرآنی را لحاظ کنند.

وی افزود: در شرایط فعلی در حوزه قرآنی کمترین میزان وقف را داریم در حالیکه مردم در حوزه خیر و انفاق در استان گلستان قدمهای بزرگی برداشته اند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان گلستان تصریح کرد: هم اکنون در استان گلستان 40 نفر مدرک تخصصی حفظ دریافت کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری همایش آموزشی حفاظ کل قرآن کریم استان‌های سمنان و گلستان افزود: در این همایش 100 نفر شرکت کرده اند که از این 100 نفر 60 نفر از استان گلستان و 40 نفر از استان سمنان هستند.

ولی نژاد اظهار کرد: نیروهای قرآنی سرمایه یک جامعه هستند و نورانیتی که در قاریان، حافظان و تالیان قرآن وجود دارد مانند چتری محکم، استوار و زوال ناپذیر است که تکیه‌گاه محکمی برای مردم است.

وی افزود: کتابت، تعلیم، حفظ،، تفسیر و قرائت قرآن پاداش اخروی به همراه دارد و قرآن برای زندگی و هدایت بشر نازل شده است.

ولی نژاد تاکید کرد: مردم باید در پشتیبانی از برنامه‌های قرآنی تلاش کنند و موقوفات قرآنی فراوان داشته باشند.

وی تصریح کرد: حافظان قرآن کار ارزشی و هنری انجام می‌دهند و با توانمندی پای کار می آیند و یک کار هنری را رقم می‌زنند و با نور قرآن قلبهایشان را نورانی می‌کنند.

ولی نژاد تصریح کرد: به دنبال این هستیم که نیروهای قرآنی را فراوان کنیم و در همه شهرها، روستاها، هیئات و مساجد قاری، حافظ قرآن داشته باشیم تا نیاز شهروندان را تامین کنیم.

وی با اشاره به تعداد کم حافظان قرآن در استان گفت: امیدواریم در ادامه مسیر افزایش چشمگیری داشته باشیم تا به همان میزان قاری، حافظ هم داشته باشیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گلستان افزود: دوره‌های حفظ قرآن در بعضی شهرهای استان برگزار می‌شود و دستگاه‌های دیگر مانند آموزش و پرورش و اوقاف و امور خیریه نیز در این راستا گام برمی‌دارند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه