انقلاب بحرین طلایه دار مبارزه با امپریالیسم

زرین نامه: دان دبار، فعال ضدجنگ و روزنامه نگار از قيام مردم بحرين عليه رژيم مستبد آل خليفه، به عنوان طلايه دار براي ديگر کشورها و جبهه مقدم مبارزه براي دموکراسي در مقابل امپرياليسم نام برد.

شبکه پرس تي وي در آستانه دومين سالگر انقلاب مردمي بحرین عليه رژيم مستبد آل خليفه، گفت و گويي با دان دبار، فعال ضدجنگ و روزنامه نگار از نيويورک انجام داده است که به آن اشاره می شود.

پرس تي وي : به دومين سالروز قيام مردم بحرين نزديک شده‌ايم. به نظر شما انقلاب مردم بحرين چه دستاوردهايي را به همراه داشته است؟

دان دبار: خوب، به رغم سانسور رسانه‌هاي غرب و حضور اشغالگران امريکايي و سعودي که به دعوت آل خليفه به اين کشور آمده‌اند، انقلاب مردم بحرين تاکنون بيش از دو سال است که پايداری خود را حفظ کرده است.

بنابر اين، مردم بحرين که توانسته‌اند انقلاب خود را تا کنون حفظ کنند، پيروز هستند.

پرس تي و ي: با توجه به مساله حقوق بشر، چه موارد نقضي در اين خصوص از جانب رژيم مستبد آل خليفه انجام شده و واکنش سازمان‌هاي حقوق بشر و سازمان ملل به اين موضوع چه بوده است؟

دان دبار: در ابتدا بايد گفت اين موارد نقض وجود دارد، چون رژيمي مستبد در بحرين حکومت دارد. رژيمي که با حمايت امريکا و غرب و ساختاري سراسر امپرياليستي، خواسته هاي مردم را سرکوب مي کند.

تعريف اين اصطلاحات بسيار اهميت دارد ،چون ما درباره انقلاب سخن مي‌گوييم و اين واژه ها- اول از همه به سوريه بنگريد، چيزهايي که شنيده‌ايم. مردم چيزي که در سوريه جريان دارد را شورش توصيف مي کنند ،حال آن که آنچه واقعا در سوريه روي داده، يک تهاجم است. پايه و اساس در اين کشور اسلحه است و گروه‌هايي که با دولت مخالف هستند با حمايت خارجيان سرگرم جنگ با دولت هستند و اين تهاجم است.

اما آنچه که در بحرين جريان دارد، قيام است. مردم به پا خواسته‌اند و آزادي مي‌خواهند و قدرت‌هاي بيگانه سرگرم سرکوب آن‌ها هستند. بنابر اين اين تحولات در اصل يک قيام و فعاليت ملي آزاديبخش عليه امپرياليسم است.

مردم تا هفته آتي به مدت دو سال است که اين انقلاب و قيام خود را عليه امپرياليسم حفظ کرده‌اند و مردمي که علاقه‌مند به حقوق دموکراتيک مردم در سراسر دنيا هستند بايد به معناي واقعي به دنبال راهي با هدف پايداري انقلاب مردم بحرين باشند و دنيا را از آن چه که در اين کشور جريان دارد، آگاه کنند چرا که انقلاب مردم بحرين اکنون يکي از پايه‌هاي اساسي انقلاب هاي دموکراتيک در دنياست.

پرس تي وي : چرا فکر مي‌کنيد که غرب، تحولات در بحرين را سانسور مي‌کند؟

دان دبار: جريان اصلي و غالب رسانه‌اي در غرب از امپرياليسم حمايت مي‌کند.

امپرياليسمي که مردم در سراسر دنيا را سرکوب مي‌کند. مردم در بحرين به معناي واقعي طلايه دار انقلاب در ديگر کشورها هستند.

زماني که مردم ديگر نقاط دنيا از تحولات واقعي بحرين آگاه شوند و به لزوم اتحاد با اين مردم پي ببرند، مردم بحرين در حفظ و پيشبرد انقلاب خود مصمم تر خواهند شد.

ما بايد به تفاوت آنچه که در اينجا و آنجا جريان دارد پي ببريم، به اهميت حمايت از مردم بحرين چرا که آن‌ها اکنون طلايه‌دار جنبشي دموکراتيک در دنيا هستند

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه