کدهای طرفداران فتنه سبز در مراسم اختتامیه

زرین نامه: حمید فرخ نژاد موقع گرفتن جایزه تکه پرانی هایی به سازمان سینمایی کرد و کدهای طرفداران فتنه سبز را نیز به کرات در کلام خود به کار برد.او هنگام گرفتن جایزه برای بازی در فیلم"استرداد"گفت: بالاخره بخت من باز شد.

 

به گزارش زرین نامه: سپاسگذارم از دوستانی که باعث شدند من امروز اینجا باشم. "استرداد" رکورد نامزد شدن را در جشنواره داشته است و به کارگردان فیلم تبریک می گویم. من خیلی حرف زدم. چون مدتها است نشده که این بالا بیایم. بهتر است یادی کنم از فیلم "زندگی مشترک آقای محمودی و بانو" ساخته روح الله حجازی که به ناحق کنار گذاشته شد. اگر فیلم در این رویداد حضور داشت قطعا در رای داوران هم تاثیر می گذاشت. سبز و سلامت باشید تا همیشه.

علیرضا داوود نژاد هم وقتی برای گرفتن جایزه ویژه هیات داوران به خاطر"کلاس هنرپیشگی"روی صحنه رفت،با ادبیات منحصر به فرد خود گفت: من با این سیمرغ احساس غریبی می کنم. احساس می کنم سیمرغ یک پرنده نمادین است که روی زمین سه بعدی آمده و آن را زنجیر کرده اند. آرزو می کنم دوباره پرواز کند و به آسمان سبز هورقلیا برگردد.از برادرم محمدرضا تشکر می کنم که بازی شگفت انگیزی ارائه کرد.

برای پدرم رضا داوودنژاد که مرسوم به پسرم است برای این همیاری همیشگی سپاسگذاری می کنم. از همسرش که در این فیلم عکاسی کرد. از تمامی خانواده ام که در بخش مصلحت اندیشی فیلم طراوت و لحن را مثل الماس تراشیده اند و برای سینما باقی گذاشتند. همچنین از علی پسرم و خلاصه همه عوامل فیلم تشکر می کنم.

وقتی پوران درخشنده هم جایزه سیمرغ تماشاگران را گرفت،گفت: تشکر می کنم از شما مردم. شما برای من اهمیت دارید. شما چیزی در فیلم دیدید که داوران ندیدند. داوران چیزی دیدند که شما ندیدید. این همه تضاد کمی ذهن من را به هم ریخت. اما با خودم گفتم. هیس! اینجا جایش نیست. جا دارد از تک تک عوامل تشکر کنم.

محمدرضا عرب داور بخش نگاه نو از اولین کسانی بود که با وجود داوری در جشنواره،زبان به انتقاد از معاونت سینمایی گشود و گفت: ما بخشی از مردم هستیم. از قشر آسیب‌پذیر، خوشه، دهک 1. وقتی به من گفتند شما به عنوان داور بخش نگاه نو در این دوره همکاری کنید، من تعجب کردم و گفتم مگر فیلم اول هم می‌سازند؟

فیلم های این بخش کاملا خصوصی بودند.آقای وزیر! هیچ حمایتی از فیلمسازان اول نمی شود. در صورتی که طی این چند سال گذشته مرکز گسترش از این جوانان حمیات می کرد. حالا می گویند فارابی و انجمن سینمای جوان. تا زمانی که تکلیف این بخش مشخص نشود همین وضعیت ادامه خواهد داشت.

گویا برای برخی نق زدن عادت شده است ، کسانی که در فضای مناسب ایجاد شده در دولت دهم جزو بهترین ها انتخاب می شوند اما بازهم نسبت به اوضاع سینما بجای اینکه روند مناسبی در پیش بگیرند فقط بلندند تیکه بیندازند و غر بزنند .

انتهای مطلب /