وضعیت قبولی دانش آموزان مدارس صدرا در دانشگاه ها خوب است

معاون آموزشی سازمان صدرا گفت: وضعیت قبولی دانش آموزان مدارس صدرا در دانشگاه ها خوب است.

به گزارش زرین نامه؛ داوود بهرام‌سری، به، در همایش مدیران و روسای مدارس علوم و معارف اسلامی صدار قطب شهید مطهری، در گرگان گفت: قبولی دانش آموزان صدرا در دانشگاه خوب است اما ترجیح می‌دهیم تا دانش آموزان وارد دانشگاه‌های معتبر و رشته‌های معتبر شوند.

وی افزود: در همین راستا پیش دانشگاهی فعال‌تر شده و ریزه کاری‌های خاصی داریم و در حال پی ریزی نظام پیگیری واحد و بحث پیش مطالعه هستیم.

وی با اشاره به برگزاری سمینار آموزشی در گرگان، تصریح کرد: بخشی از این سمینار در خصوص آموزش نرم افزار دانشیار و بخشی در خصوص آموزش‌های سال سوم و چهارم و ورود به دانشگاه است.

آموزش و پرورش از وضعیت مدارس صدرا راضی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان نیز در ادامه این همایش گفت: سه مولفه معلمان، دانش آموزان و اولیاء از این مدارس راضی هستند و نشان می‌دهد که کار به خوبی انجام می‌شود.

حجت الاسلام نورالله ولی‌نژاد افزود: آموزش و پرورش را اگر به عنوان مجموعه صاحب نظر بدانیم از وضعیت مدارس صدرا راضی است و بسترسازی در بخش تعلیم و تربیت انجام شده است.

وی تصریح کرد: مشکلات ریز و درشتی در مسیر راه وجود دارد و غالب مشکلات در حال رفع است اما مهم‌ترین مشکل نداشتن ساختمان و فضای آموزشی است که اگر حل شود مابقی مشکلات حل می‌شود.

حجت الاسلام ولی‌نژاد اظهار کرد: فارغ التحصیلان ما سرمایه‌های ما هستند و باید از آن‌ها استفاده کرد و به عنوان یک شبکه بهم هم تنیده در جامعه حضور داشته باشند.

وی گفت: در استان گلستان ۱۹۴ دانش آموز دختر و ۱۰۵ دانش آموز پسر تا کنون فارغ التحصیل شده‌اند و ۱۰ پسر و ۳۰ دختر از این فارغ التحصیلان به حوزه‌های علمیه وارد شده‌اند.

مدارس صدرا در زمره مدارس درجه یک قرار می گیرند

مشاور رئیس سازمان تبلیغات در امور دبیرستانهای معارف گفت: مدارس صدرا در سال جدید در درجه یک قرار می‌گیرند.

حجت الاسلام حسین دانی، گفت: در جلساتی با وزیرآموزش و پرورش بنا شد تا مدارس علوم و معارف صدرا در زمره مدارس درجه یک قرار بگیرند.

وی افزود: دغدغه مدیران مدارس صدرا در مباحث سازماندهی به وزیرآموزش و پرورش منتقل شد و قول‌هایی برای همکاری داده شد.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات کل کشور در امور دبیرستانهای معارف تصریح کرد: نیروهای آموزشی ما در دانشگاه‌های فرهنگیان هستند و قرار شد تا از سال آینده این نیرو‌ها وارد چرخه شوند.

به گفته وی، مشکلات مدارس صدرا در حال رفع است و کارگروه معارف در حال پیگیری این مشکلات است، تعداد دانش آموزان و مدارس معارف اسلامی مشخص شده و کد دریافت کرده‌اند.

چهارمین سمینار مدیران و روسای مدارس علوم و معارف اسلامی صدار قطب شهید مطهری در حال برگزاری است که در این همایش استان‌های تهران، البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، سمنان و مازندران شرکت کرده‌اند./مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه