دوری از قرآن یکی از معضلات جامعه فرهنگی به شمار می آید

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در گلستان گفت: یکی از مشکلات و معضلات بزرگ جامعه فرهگی امروز دوری از قرآن کریم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گزارش زرین نامه؛ مهدی بیکی، مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در گلستان،امروز (18 شهریور) در همایش نقش اصحاب فرهنگ و رسانه در ترویج امر به معروف و نهی از منکر به نمایندگی از خبرگزاری های استان با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری عبارتی را وارد ادبیات فرهنگی ما کردند و فرمودند ما نیاز به مهندسی فرهنگی داریم.

وی با بیان اینکه امروز غربت فرهنگ در حال دیده شدن است، افزود: با توجه به اینکه همه ما مدعی کار فرهنگی هستیم اما اندازه سنجی دقیقی انجام نمی دهیم که این موضوع باعث خواهد شد تا ما در آینده با مشکل مواجه شویم و این یک بحران عظیم است.

بیکی با اشاره به مشکلات موجود، اظهارداشت: آنچه که امروز در مهندسی فرهنگی با آن مواجهیم دوری ما از قرآن است، کتابی که بین ما مسلمان است روح ما از معارف آن بیگانه است.

وی در خصوص مهجوریت قرآن کریم، تصریح کرد: اولین مهجوریت قرآن خوانده نشدن آن است که اگر خوانده شود فهمیده نمی شود و یا اگر خوانده شود و فهمیده شود عمل نمی شود و یا اینکه خوانده می شود فهمیده می شود عمل می شود اما خالصانه عمل نمی شود که این یکی از مشکلات اساسی در جوامع اسلامی است.

مسئول نمایندگی خبرگزاری شبستان در گلستان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات و معضلات بزرگ جامعه فرهگی امروز دوری از قرآن کریم است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی گفت: امروز باید برای تربیت مهندسین فرهنگی به قرآن کریم مراجعه کرد و آن را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه