کمبود فضای فیزیکی فصل مشترک مشکلات دانشگاه گلستان است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان از فقدان خوابگاه، سلف‎سرویس و سالن ورزشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: کمبود فضای فیزیکی فصل مشترک مشکلات دانشگاه گلستان است.

به گزارش زرین نامه؛ غلامرضا خوش‎فر در نشست خبری که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه گلستان حتی یک متر هم فضا برای خوابگاه ندارد و دانشجویان از طریق خوابگاه‎های استیجاری و پانسیون‎های غیردولتی خدمات می‎گیرند.

وی فقدان سلف‎سرویس و سالن ورزشی در دانشگاه گلستان را از دیگر چالش‎های این واحد دانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: دانشگاه گلستان در امور رفاهی با کسب 233 امتیاز از میانگین کشوری که 310 امتیاز است در رتبه پایین‎تری قرار گرفته است، اگر دانشگاه به خوابگاه دولتی، سالن ورزشی و سلف‎سرویس ملکی مجهز شود یقینا امتیازات بهتری در امور رفاهی کسب می‎کند.

* در حوزه مشاوره، نیروهای متخصص و باتجربه نداریم

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان افزود: دانشگاه با اینکه از فقدان فضای ورزشی رنج می‎برد اما کارنامه درخشانی در حوزه تربیت‎بدنی دارد به طوری که با کسب 90 امتیاز از میانگین کشوری بالاتر است.

خوش‎فر با اشاره به اینکه در حوزه مشاوره، نیروهای متخصص و باتجربه نداریم، گفت: فضای لازم برای دانشجویانی که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‎کنند در دانشگاه گلستان وجود ندارد میانگین کشور در حوزه مشاوره 70 است و دانشگاه گلستان در این زمینه رتبه 20 را داراست که با راه‎اندازی واحد مشاوره می‎توان این وضعیت را بهبود بخشید.

وی جایگاه دانشگاه در بخش شاهد و ایثارگر را 45 از 67 درصد میانگین کشوری ذکر کرد و گفت: در امور انضباطی وضعیت استان گلستان در مقایسه با کشور مطلوب‎تر است به طوری که میانگین کشوری 22 درصد و استان گلستان در 30 درصد است، در خدمات آموزشی استان گلستان 90 درصد و میانگین کشوری 85 درصد اعلام شده است.

* دانشگاه گلستان رتبه 53 درصد را در جذب دانشجوی غیرایرانی دارد

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گلستان افزود: دانشگاه گلستان در جذب دانشجوی غیرایرانی رتبه 53 درصد را دارد که این شرایط به دلیل کمبود امکانات رفاهی است.

خوش‎فر نقش رسانه‎ها را در اطلاع‎رسانی صحیح و شفاف مهم قلمداد کرد و بیان داشت: نقش تحلیلی اخبار و اطلاعات فراتر از خبررسانی است که رسانه‎ها باید در این زمینه قوی‎تر عمل کرده و مردم را از واقعیت‎های جامعه آگاه کنند.

وی ترغیب جامعه به رسانه را در انسجام ملی موثر خواند و گفت: وقتی مردم از رسانه‎ها بیشتر استفاده کنند مشارکت آنها در امور اجتماعی افزایش خواهد یافت، رسانه‎ها در معرفت‎افزایی و دانش‎افزایی نیز نقش مهمی دارند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه