بیش از 91 هزار دانشجو در گلستان اشتغال به تحصیل دارند

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گلستان گفت: در استان گلستان 91 هزار و 409 دانشجو اشتغال به تحصیل دارند.

به گزارش  زرین نامه؛ غلام‌حسین شمعانیان صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: 1393 عضو هیئت علمی در دانشکده‎های مختلف دانشگاه گلستان مشغول فعالیت هستند که دو نفر در جایگاه استاد و مابقی در مرتبه‎های دانش‌یار، مربی و استادیار تدریس می‎کنند.

وی تصریح کرد: در یک سال گذشته 19 هیئت علمی جدید، استخدام شدند که پنج عضو هیئت علمی به مرتبه استادیاری و یک عضو هیئت علمی به مرتبه استادی ارتقاء یافت.

* افزایش 25 درصدی دانشجویان روزانه و شبانه در دانشگاه گلستان

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گلستان افزود: در سال تحصیلی جدید رشته‎های عمران و مهندسی کامپیوتر در مقطع تحصیلات تکمیلی پذیرش می‎شوند رشته‎های پژوهش‌گری و تربیت‎بدنی نیز به فهرست رشته‎های تحصیلی این دانشگاه اضافه شد.

شمعانیان بیان داشت: در دانشگاه گلستان چهار رشته دکترا، 28 رشته کارشناسی‌ارشد، 29 رشته کارشناسی در چهار دانشکده ارائه می‎شود.

وی اظهار کرد: سال گذشته 785 نفر درخواست پذیرش دانشجو داشتیم که 510 نفر روزانه و 275 نفر شبانه بودند که این میزان در سال جاری رشد صعودی داشت به طوری که 935 نفر دانشجو پذیرش شدند و افزایش 25 درصدی دانشجویان روزانه و شبانه را داشتیم.

* دانشگاه گلستان به دلیل رشته‎های مورد نیاز جامعه ریزش دانشجو ندارد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گلستان گفت: سال گذشته 187 نفر در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش شدند که این رقم امسال به 267 نفر رسید که رشد 40 درصدی را نشان می‎دهد.

شمعانیان بر لزوم کیفی‎سازی آموزش عالی و توسعه هدفمند تاکید کرد و بیان داشت: پذیرش دانشجو به صورت غیرحضوری از طریق سامانه گلستان با هدف ارتقاء سطح خدمات انجام می‎شود.

وی کمبود فضای فیزیکی را یکی از مشکلات اساسی دانشگاه گلستان ذکر کرد و افزود: با وجود اینکه دانشگاه‎ها با معضل ریزش دانشجو مواجه هستند ولی دانشگاه گلستان به دلیل رشته‎های مورد نیاز مورد اقبال دانشجویان قرار گرفته که ریزش دانشجو در این دانشگاه نداریم.

شمعانیان با اشاره به اینکه کمبود فضای فیزیکی سبب شده تا دانشگاه گلستان به رشد لازم دست پیدا نکند، گفت: موقعیت خاص استان گلستان زمینه را برای جذب بیشتر دانشجو از کشورهای همجوار فراهم می‎کند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه