لشکر فارغ‎التحصیل بیکار را دریابید

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با بیان اینکه مشکل اصلی استان گلستان در حال حاضر معضل اشتغال است خطاب به مدیران گفت: لشکر فارغ‎التحصیلان بیکار را دریابید.

به گزارش زرین نامه؛ علی ربیعی پیش از ظهر امروز و در جمع مدیران و مسئولان ادارات و نهادهای شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اهمیت اولویت‎بندی و دسته‎بندی کارهای اجرایی توسط مدیران اظهار کرد: با اولویت‎بندی صحیح هم سرعت اقدامات افزایش پیدا خواهد کرد و هم بر کیفیت انجام کار افزوده خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی استان گلستان در حال حاضر معضل عدم اشتغال جوانان استان است، افزود: مدیران باید با برنامه‎ریزی و طراحی اقدامات موثر به نحوی این لشکر فارغ‎التحصیلان بیکار در استان را دریابند.

* اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری برای کشور مهم و راهگشا است

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با اشاره به سیاست دولت برای چابک‎سازی بدنه اجرایی کشور خاطرنشان کرد: هدف دولت از این اقدام ضمن صرفه‎جویی در منابع و اعتبارات، این است که دولت و دستگاه‎های اجرایی زیر مجموعه آن کارآتر، سریع‎تر و تخصصی‎تر شود.

ربیعی با مهم و راهگشا دانستن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت پیاده شدن اقتصاد مقاومتی در کشور اضافه کرد: با توجه به تشکیل جلسه ستاد مرکزی تحقق اقتصاد مقاومتی توسط معاون اول محترم رئیس جمهور این جلسات در شهرستان‎ها نیز با محوریت فرمانداری انجام شود.

وی با انتقاد از برخی کم کاری‎ها در حوزه اقتصاد مقاومتی با وجود تلاش دستگاه‎های دولتی خطاب به مدیران گفت: نباید بگذارید فرمایشات رهبری در دستگاه‎های دولتی و خصوصی و حتی در بطن جامعه در حد بنر و پلاکارد باقی بماند و باید با سرعت و شتاب مضاعف برای عملی کردن این منویات و توصیه‎ها گام برداشت.

* باید برای هر اقدام غرب اقدام متقابل و متناسب در حوزه اقتصادی داشته باشیم

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با بیان اینکه غرب هیچ گاه قابل اعتماد نبوده است، تصریح کرد: باید طوری برنامه‎ریزی کرد که برای هرگونه اقدام غربی‎ها اقدامی متقابل و متناسب در حوزه اقتصادی داشته باشیم و با اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی حتی در صورت لغو توافق هم فضای اقتصادی کشور در کنترل قرار بگیرد و دچار نوسانات شدید نشود.

ربیعی با اشاره به احیای سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی و کمیته‎های برنامه‎ریزی در فرمانداری‎ها افزود: مدیران ادارات با اولویت‎بندی نیازهای خود بودجه پیشنهادی خود را ارائه کرده و از آن در کمیته برنامه‎ریزی دفاع کنند تا از اعتبارات کلان استانی دریافت کنند.

وی با اشاره ضعیف بودن استان گلستان در مقایسه با سایر استان‎ها در جذب منبع و اعتبارات خارج استانی خاطرنشان کرد: از نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس می‎خواهم با همفکری هم و با شناسایی نیازها از ارتباطات خود با مرکز کشور استفاده و از اعتبارات ملی برای توسعه شهرستان اقدام کنند.

معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با اشاره به نمونه بودن گنبدکاووس در پیشرفت و توسعه در دو سال اخیر در استان گلستان، ادامه داد: امیدواریم مسئولان گنبدکاووس به عنوان الگوی شهرستان‎های استان به ویژه در شرق استان گلستان بتوانند الگوی علمی و عملی مناسبی را به سایر شهرستان‎های استان در حوزه توسعه و رشد متوازن ارائه کنند./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه