نمایش «غریبه ای از دریا» به جشنواره فجر سال جاری راه یافت / ارشاد آمادگی دارد تا پایان شهریور انتخابات انجمن نمایش گلستان را برگزار کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان سطح آثار تولیدی بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: نمایش «غریبه ای از دریا» به نویسندگی مجید انوری و کارگردانی رضا پورتراب زاده به جشنواره فجر سال جاری راه یافت.

به گزارش  زرین نامه به نقل از گلستان ما ؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، در آئین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی و پانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای جوان استان گلستان اظهار داشت: گلستان جز استان هایی است که ظرفیت قابل توجهی در حوزه هنرهای نمایشی از دیرباز داشته است.

وی ادامه داد: نه تنها گرگان بلکه در مقاطعی اجرای نمایش در شهرستان هایی مانند رامیان، گنبد و کردکوی گواه وجود ظرفیت و پتانسیل بالا در این منطقه است.

وی افزود : فراخوان جشنواره تئاتر در اردیبهشت ماه داده شد و آثار تا 15 مرداد به دبیرخانه ارسال شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در بخش جشنواره تئاتر امید جوان 17 اثر ارسال شد که 9 اثر به به دبیرخانه معرفی و 5 اثر به جشنواره راه یافت.

به گفته وی، در بخش تئاتر استانی نیز 13 تقاضا به دبیرخانه رسید که از این تعداد 7 اثر به جشنواره راه یافت.

فضیلت اظهارکرد: همه ما مفاهیم خنده و گریه، شکست و پیروزی، غم و شادی و زندگی و مرگ را می دانیم، اما برای این مفاهیم باید تفسیری مناسب نیز داشته باشیم و بدانیم از کجا و چگونه نشات می گیرد.

وی تاکید کرد: خنده ها، گریه ها، شادی ها و پیروزی های پوچ و خنده ها، گریه ها، شادی ها و پیروزی های واقعی داریم و باید از این پوچی ها دوری کنیم تا روح خود را متلاشی نکنیم.

حجت الاسلام فضیلت ضمن اشاره به فرا رسیدن انتخابات انجمن نمایش، اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان آمادگی دارد که تا پایان شهریور ماه امسال انتخابات انجمن نمایش استان را برگزار کند.

بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی و پانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای جوان گلستان از 16 تا بیستم شهریور ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

انتهاي پيام/م