گلستان رتبه مناسبی در زمینه تولید علم و فناوری ندارد

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان گفت: استان گلستان در زمینه تولید علم و فناوری تلاش‎های زیادی انجام داده اما رتبه استان مناسب نیست.

به گزارش زرین نامه؛ علی نجفی‎نژاد  در نشستی که با حضور معاون فناوری معاونت علم و فناوری رئیس‌جمهور و اساتید در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: عزم و اراده استان گلستان این است تا در راستای تولید علم و فناوری شتاب بیشتری صورت بگیرد تا جایگاه مطلوب را به دست آورد.

وی تصریح کرد: یکی از راه‎های توسعه علمی استان این است که از مراکز رشد و دانش‎بنیان حمایت جدی صورت بگیرد، مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی باید در قالب یک برنامه راهبردی فعالیت‎های خود را تنظیم کنند.

رشد اقتصادی وابسته به رشد علمی است

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه برای توسعه علمی استان گلستان نیازمند تدوین برنامه جامع هستیم، افزود: توسعه علمی با روزمرگی و رویکرد کوتاه‎مدت اتفاق نمی‎افتد اگر افق بلند نداشته باشیم و از همه ظرفیت‎ها استفاده نکنیم عقب‎ماندگی‎ها در مسیر توسعه علمی جبران نمی‎شود.

نجفی‎نژاد با اشاره به اینکه عامل محرک توسعه همه کشورها علم و دانش است، خاطرنشان کرد: دانشی که در مراکز علمی تولید و به محصول و فناوری تبدیل می‎شود می‎تواند در جامعه تحول‎آفرینی کند.

این مسئول با بیان اینکه رشد اقتصادی وابسته به رشد علمی است، گفت: اگر زیرساخت‎های علمی فراهم نباشد رشد اقتصادی اتفاق نمی‎افتد، طی سال‎های گذشته تولید علم و پیشرفت علمی همواره مدنظر دولت‎ها بوده است سیاست نظام اسلامی این بوده که کشور در توسعه علمی گام‎های موثری بردارد و در این راستا حمایت‎های زیادی از برنامه‎ها صورت گرفت.

بیش از 90 درصد اعتبارات مراکز دانشگاهی تخصیص شد

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان گفت: با استقرار دولت تدبیر و امید برنامه‎های علمی از رشد بسیار چشمگیری برخوردار بود با وجود کمبودها مشکلات اقتصادی حمایت از مراکز علمی و دانشگاهی جزو برنامه‎های دولت بوده است.

نجفی‎نژاد بیان داشت: تخصیص اعتبارات مراکز دانشگاهی طی دو سال گذشته بالای 90 درصد بود که حاکی از عزم جدی دولت در حمایت از مراکز علمی و دانشگاهی است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه