جشن "سینما" در علی آبادکتول برگزار شد+ تصاویر

جشن بزرگداشت روز سینما در علی آبادکتول در حالی برگزار شد که 2 مجموعه ی سینمایی آن مهجور مانده و راه اندازی سینما موقت نیمه جانی دوباره به فضای هنری شهر بخشیده است.

به گزارش زرین نامه؛ جشن روز سینما شامگاه گذشته با حضور استاد هوشنگ جاوید محقق موسیقی مقامی ایران و فیلمنامه نویس، قندهاری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، تعدادی از اعضای شورای شهر و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی علی آبادکتول برگزار شد.

هوشنگ جاوید در این مراسم گفت: مسئولین ما در حالی می خواهند فرهنگ ایرانی اسلامی رشد پیدا کند که حمایت خوبی از فرهنگ و هنرمان انجام نمی شود.

وی  با تاکید بر اینکه کمپانی های خارجی با تفکر غربی خود از هنرهای غیر اسلامی در ایران حمایت می کنند، اظهار کرد:به طور مثال شبکه های تلویزیونی ما هم متاسفانه میزان کمی موسیقی مقامی را نمایش می دهند و حمایت بخش های خصوصی نیز بیشتر از موسیقی پاپ است  لذا عزم مسئولین را برای ارائه برنامه و حمایت از فرهنگ و هنر ایرانی را می طلبد.

جاوید تصریح کرد: لازم است بجای هزینه چاپ بنرهای گوناگون در سطح که در آن اکثر هیچ طرحی هم از فرهنگ ایرانی اسلامی ما وجود ندارد برای آموزش و تربیت هنرمندان با استعداد هزینه کنیم تا بتوانیم فرهنگ خود را حفظ کرده و به جهان صادر کنیم.

قاسم قندهاری معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز در این مراسم که بعد از نمایش کلیپ وضع مهجور مانده سینماهای علی آبادکتول برای صحبت به پشت تریبون رفته بود، عنوان کرد: حال بسیاری از سینماهای ما امروز این چنین است و در سال های اخیر شبکه نمایش خانگی گوی سبقت را از سینما ربوده است.

وی اظهار کرد: رونق سینما فیلمنامه ی خوب، اثر خوب و شرایط اقتصادی  خوب می خواهد و علاوه بر این موارد به دلیل تغییر شرایط فرهنگی و اجتماعی مردم بیشتر ترجیح می دهند در منزل فیلم ببینند و کمتر به سینماها رجوع می کنند.

قندهاری در ادامه  بیان اینکه با ارایه رشته های هنری در دانشگاه ها علمی کاربردی استان در آینده نزدیک شاهد تحصیل تخصصی فیلم و هنر در گلستان خواهیم بود که امیدواریم با ورود فارغ التحصیلان این رشته ها به دنیای هنر اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

وی درباره وضعیت سینما قدس و سینما میهن علی آبادکتول نیز گفت: ملک سینما میهن شخصی است و تصمیم بر عهده صاحب ملک می باشد اما سینما قدس نیز تاکنون مشتری هایی داشته که اکثر بدنبال کار اقتصادی فارغ از احداث مجموعه سینمایی بوده اند.

حسن دیلم رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی آباد کتول نیز در این مراسم بیان کرد: سینما به عنوان هنر هفتم با خدمت گرفتن شش هنر دیگر تئاتر، نقاشی، مجسمه سازی، معماری، موسیقی و همچنین صنعت، فن و تکنیک  از آن ها  برای انتقال مفاهیم و پیام به مخاطب خود بهره می گیرد و این به جذابیت و زیبایی آن می افزاید که این نشان از قدرت و اهمیت سینما است.

وی اظهار کرد: سینما بزرگترین کارکردش در خلق رویا، خلق ماجرا، خلق شخصیت دوست داشتن، نفرت انگیز، ترهم انگیز و در نهایت ایجاد احساسات عمیق انسانی از عشق و محبت گرفته تا ترس و نفرت است.

دیلم سینما را وسیله ای تأثیر گذار در تربیت نیروی انسانی، آگاهی بخش و جهت دهنده جامعه دانست و افزود: سینما نیاز شهرستان برای غنی کردن اوقات فراغت خانواده ها است که  با اجرای سینما موقت تلاش کردیم که بصورت موقت این نیاز را برآورده کنیم و در حال رایزنی با بخش خصوصی هستیم که سینما با ظرفیت مناسب که توجیه اقتصادی داشته باشد را ایجاد نماییم.

وی  درباره برون سپاری فعالیت های اداره فرهنگ و ارشاد علی آبادکتول نیز خاطر نشان کرد:  اجرای بسیاری از برنامه ها و برنامه ریزی در حوزه تخصصی هنر به انجمن ها فرهنگی و هنری واگذار شد و در این برون سپاری تلاش کردیم که مدیریت انجمن ها را به جوانان واگذار کنیم که شاهد پویایی و حرکت های خوبی نیز در این زمینه بوده ایم.

دیلم در پایان اذعان داشت: با تعامل هرچه بیشتر شورای اسلامی شهر ، اداره ارشاد اسلامی، متولیان فرهنگی و انجمن ها و همت بلند هنرمندان شاهد برنامه ها فرهنگی و هنری جذاب و خوبی در شش ماهه دوم سال جاری خواهیم بود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه