سفیر قرقیزستان: روابط اقتصادی و فرهنگی ایران و قرقیزستان افزایش می‌یابد

سفیر کشور قرقیزستان در ایران گفت: با توجه به سفر هیئت بلندپایه کشور قرقیزستان به ایران، روابط اقتصادی و فرهنگی دو کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش زرین نامه؛ آسان بیک علی‌اف در هنگام ورود کاروان سفرای کشورهای شرکت کننده در جشنواره بین‌المللی اقوام، به نمایندگی از سفرا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ارتباط‌های برقرار شده و برگزاری جشنواره و نمایشگاه‌های مختلف شاهد افزایش روابط اقتصادی، توریستی و فرهنگی دو کشور خواهیم بود.

وی افزود: چندی پیش هیئتی بلند پایه از کشور قرقیزستان به ایران سفر کرده و با مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران ملاقات داشتند که بسیار موثر بوده و سبب گسترش روابط خواهد شد.

سفیر کشور قرقیزستان افزود: دو کشور از نظر فرهنگی بسیار به هم نزدیک هستیم و اشتراکات فراوانی داریم و با برگزاری این نمایشگاه و جشنواره‌ها شاهد گسترش روابط اقتصادی، توریستی و فرهنگی دو کشور خواهیم بود.

علی‌اف افزود: استان گلستان دارای اقوام و طوایف مختلفی است که در کنار هم زندگی می کنند و برگزاری این نمایشگاه و جشنواره ها سبب آشنایی همه مردم و کشورها با این اقوام و روابط آن‌ها می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره ها همچنین کمک فراوانی به خارجی‌هایی می‌کند که در ایران زندگی می‌کنند و سبب می‌شود که با نوع زندگی این اقوام آشنا شوند.

سفیر کشور قرقیزستان گفت: کشور قرقیزستان با استان مازندران روابط اقتصادی خوبی از طریق دریایی دارد و قراردادهای خوبی نیز در بخش‌های اقتصادی و توریست سلامت بسته شده است.

مراسم افتتاحیه نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین ساعت 16 امروز در محل نمایشگاه های بین المللی استان گلستان آغاز و تا روز جمعه این هفته ادامه دارد.

امسال جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین برای نخستین بار با محوریت ازدواج سنتی اقوام با هدف ایجاد انگیزه و تشویق جوانان به ازدواج های سنتی برگزار می‌شود.

150 غرفه صنایع دستی نیز در بخش صنایع دستی جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین برپا می‌شود و در این بخش 28 استان کشور هنرهای دستی شاخص خود را به نمایش در آورده‌اند.

همچنین جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری 14 استان کشور در جشنواره اقوام ایران زمین در استان گلستان به نمایش در می‌آید./تسنیم

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه