آموزش شاه کلید آشنایی با ازدواج است

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) آموزش را شاه کلید آشنایی با ازدواج دانست و گفت: باید ازدواج های آگاهانه، به هنگام، آسان و پایدار داشته باشیم که این مهم تنها با آموزش صورت می گیرد.

به گزارش زرین نامه؛ ابراهیم باغبانی طی سخنرانی در مراسمی که به مناسبت سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان علی آباد کتول برگزار شد، بیان کرد: از فعالیت هایی که در کمیته امداد انجام می شود می توان به پایداری خانواده در راستای تحکیم آن، تعادل بخشی به خانواده های آسیب دیده و توجه به فرزندان و سرپرست آن خانواده ها برای پیشگیری از آسیب رسیدن به آن ها اشاره کرد.

وی با اشاره به مقدار اندک وام ازدواج که به زوج های تحت حمایت کمیته امداد تعلق می گیرد، بیان کرد: در سال جاری 5 میلیارد تومان کمک هزینه جهیزیه و 2 و نیم تا 3 میلیارد تومان هدیه برای زوج های جوان پرداختیم که این مقدار برای تعداد متقاضی که داریم کافی نیست.

باغبانی با تاکید بر لزوم خدمات رسانی غیر مادی در حوزه کمیته امداد، عنوان کرد: زوج های جوان تنها به جنبه ی مادی که این نهاد برایشان مهیا می کند اکتفا نکنند بلکه به خدمات غیر مادی از جمله مشاوره های 40 ساعته قبل ازدواج و دوره ی 16 ساعته آموزش دختران در آستانه ازدواج برای انتخاب هر چه مناسب تر همسرتوجه داشته باشند.

وی درباره ی این دوره های آموزشی گفت: از سال 75 آموزش هایی با دوره زمانی 40 ساعت رایج شد که در آن مطالب با سرفصل های مشخص با مدرسانی در حوزه ی بهداشت و روانشناسی آموزش داده می شود و کمترین آمار طلاق را در شرکت کنندگان این دوره ها مشاهده کرده ایم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان اینکه تنها درصد کمی از مردم تحت پوشش کمیته هستند و آموزش های قبل ازدواج را می بینند، متذکر شد: به عنوان مثال کسی که بخواهد راننده شود در یک زمان خاص و برنامه ریزی شده دوره ای را می گذراند اما برای ازدواج که 40 تا 50 سال از زندگی فرد را شامل می شود، چرا دوره ی آموزشی سخت گیرانه در نظر نمی گیرند.

باغبانی با اشاره به چالش های پیش روی جوانان در زمینه ازدواج تصریح کرد: افزایش سن ازدواج، آگاهی نداشتن جوان ها به ملاک های انتخاب درست، عدم پایداری ازدواج ها، وجود دختران بازمانده یا دخترانی که شرایط ازدواج مطلوب را از دست داده اند از موارد چالش های ازدواج است.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: آپارتمانی شدن منازل و کاهش روابط عاطفی و اجتماعی یا به عبارتی بیگانگی شهروندی، شناخت های ویترینی، دوستی های خیابانی و سطحی، شناخت های غیابی و مجازی، مشکل در حوزه آگاهی و شناخت و تصمیم گیری های فردی دختر و پسر به جای نظرخواهی از والدین از عواملی است که بر مشکلات ازدواج دامن می زند.

باغبانی از تحت پوشش بودن 8 هزار دختر مجرد بالای 30 سال در کمیته امداد استان خبر داد و گفت: متاسفانه ازدواج بعد از تحصیلات و کار سومین اولویت جوانان ما شده، دختران بیشتر از پسران دغدغه کار دارند و نفقه دادن از دوش مردان برداشته و وظیفه ی زن شده است.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه