پوشش ۸۶ درصدی دیجیتال در کشور/درنگ در جریان تکنولوژی مساوی با عقب ماندگی است/هزینه های صدا و سیما دوبرابر مقدار اختصاص یافته است

معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی گفت: امروز با تکیه بر توانمندی همکاران فنی صدا و سیما میانگین آمار پوشش دیجیتال در شهرهای کشور به ۸۶ درصد رسیده است که در این زمینه از کشورهای دیگر جلو هستیم.

به گزارش زرین نامه؛ به نقل دیار آفتاب، حجت الاسلام موسوی مقدم، معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی در مراسم افتتاح ۳۲پروژه عمرانی و رونمایی از تولیدات جدید رسانه ای در فزهنگسرای شهر با اشاره به اینکه رسانه از ابعاد مختلف حکم دایره المعارف را دارد، گفت: تقریبا چیزی را نمی توان تصور کرد که جایگاهی در صدا و سیما نداشته باشد.

موسوی مقدم اظهار کرد: علوم، هنر، اطلاع رسانی، و فرهنگ در تمام ساحت ها و دستگاه های مختلف در صدا و سیما گنجانده شده است لذا اهمیت کار رسانه ای امروزه بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: تاثیر گذاری در فضای رسانه ای نیازمند دوبال است که یکی از آن بالها و جزء لاینفک صدا و سیما تکنولوژی و فناوری های به روز است که بی شک بدون آن ها نمی توان تصور کار رسانه ای داشت.

جنگ رسانه ای دشمن جنگ تمام عیاری است

معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی بیان کرد: سرعت رشد تکنولوژی به قدری زیاد است که لحظه ای درنگ و مکث در این جریان، عقب ماندگی چند ساله ای را به همراه دارد.

موسوی مقدم با اشاره به تحریم ها و تهدید های رسانه ای، ادامه داد: اگر واژه رقابت رسانه ای درمورد دیگر کشورها معنا داشته باشد این واژه در ایران جای خود را به جنگ رسانه ای می دهد. امروز در تمام ابعاد به ویژه تولیدات رسانه ای مورد هجمه دشمن قرار گرفته ایم.

وی تصریح کرد: باید در حوزه تکنولوژی و فناوری جایگاهمان را در دنیا تثبیت کنیم و همزمان پیشرفت داشته باشیم. عبور از آنالوگ به دیجیتال یکی از اقدامات اولیه در این خصوص است که در ۵ سال گذشته از آرزوهای دست نیافتنی صدا و سیما بود.

تولیدات پر قدرت داخل جایگزین تجهیزات خارجی

معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی با تاکید بر کمبود بودجه های صدا و سیما، ادامه داد: اصرار داشتیم پروژه تبدیل به دیجیتال تا پایان سال ۹۳ در مراکز استان ها اتمام یابد که به این هدف نائل آمدیم. امروز با تکیه بر توانمندی همکاران فنی صدا و سیما میانگین آمار پوشش دیجیتال در شهرهای کشور به ۸۶ درصد رسیده است که در این زمینه از کشورهای دیگر جلو هستیم.

موسوی مقدم افزود: در این زمینه محدودیت های خاصی داشتیم به طوری که بسیاری از فرستنده ها از کشورهای خارجی تامین می شد که امروز خوشبختانه فرستنده های پرقدرت ساخت داخل جایگزین فرستنده های قدیمی شده است.

ایران تنها کشوری است که در مقابل هجمه های فرهنگی مقاومت کرده است

وی با اشاره به اینکه شبکه های صدا و سیما توسط ماهواره های خارجی به سایر شهرهای کشور ارسال می شد. در واقع ما مستاجر این ماهواره ها بودیم. مستاجری که علیه مؤجر خود از جمله اسرائیل تحلیل ارائه می داد. تا جایی که بلافاصله بعد از پخش یک فریم علیه اسرائیل، شبکه های ایران از ماهواره ها حذف می شد که امروز تقریبا از ماهواره بی نیاز شدیم.

معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی عنوان کرد: صدا و سیما به شدت تحت تاثیر تحریم است به گونه ای که تا چند مدت اخیر رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم ها قرار داشت. با این حال از لحاظ تکنولوژی بسیار پیشرفت داشتیم.

موسوی مقدم با اشاره به هزینه های این سازمان، اعلام کرد: اعتبارات مورد نیاز صدا و سیما حداقل دو برابر اعتبار تخصیص یافته است. که امیدورام در بودجه سال بعد دولت و مجلس توجه بیشتری به این امر داشته باشند.

وی در خصوص شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیز گفت: در این فضا که به نوعی دست نخورده هستند نیز باید وارد شد و اثر گذار بود.

معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی با اشاره به اهمیت محتوای برنامه های تولید شده توسط صدا و سیما، افزود: تنها کشوری توانایی استقامت در برابر هجمه های رسانه ای را دارد که از پشتوانه فرهنگی برخوردار باشد که ما در این زمینه سرمایه های معنوی و اعتقادی ملی زیادی داریم که باید تبدیل به بسته های رسانه ای شود.

موسوی مقدم توضیح داد: در هیچ کشوری به اندازه ایران شبکه استانی وجود ندارد که این شبکه ها امروز در خدمت آداب، رسوم، گویش ها و لهجه های محلی هر استان قرار دارد.

وی با بیان جایگاه عنصر موسیقی در صدا و سیما، ادامه داد: بسیاری از سازهای موسیقی که در تار و پود فرهنگ عاشورایی ما وجود دارد که در حال فراموشی بود که با وجود شبکه های استانی در حال احیاست.

معاونت امور مجلس و استان های صدا و سیمای جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: سند توسعه استانی یکی از اسناد بالادستی صدا و سیمای مراکز استان هاست. صدا وسیمای استان مرکزی در حال یک جهش قابل ملاحظه است./دانا

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه