فرهنگ دفاع مقدس باید در شئون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نفوذ کند

استاندار گلستان گفت: باید فرهنگ دفاع مقدس به تمام شئون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ما راه پیدا کند.

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو صبح امروز در مراسم رژه حماسی و باصلابت نیروهای مسلح استان گلستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز بزرگترین تجدید میاق با شهدای والامقام این است که تمام زوایای روحانی مکتب دفاع مقدس را در شئون زندگی وارد کنیم اگر این مهم محقق شود انقلاب اسلامی مسیرش را طی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: رزمندگان با شئونی همچون ایمان به خدا، بینش، آگاهی، ولایتمداری، دنیاگریزی، دعا، نیایش، ایثار و شهادت، صبر و استقامت مکتب دفاع مقدس را بنیان‎گذاری کردند ما نیز باید در این روزها و هفته ها بتوانیم رسالت خود را به مفهوم ایمانی برای تداوم راه شهدا انجام دهیم.

در تبیین مکتب دفاع مقدس در آغازین مراحل هستیم

استاندار گلستان با اشاره به اینکه دفاع مقدس یک مکتب بسیار متعالی است، افزود: این مکتب همچنان تبیین می‎خواهد ما هنوز در تبیین مکتب دفاع مقدس در آغازین مراحل هستیم و رسالت بر دوشان متعهد یکی از بزرگترین رسالت‎شان این است که متکب دفاع مقدس را تبیین کنند.

صادقلو تاکید کرد: دفاع مقدس چهار نظر و نظریه نیست بلکه هم نظریات متعالی دارد و هم برنامه‎های بزرگ و فرهیخته‎ای داشته است و نیز اقدامات بزرگی که هر کدام از آنها فرازهای بزرگی در تاریخ رقم زده است.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری در خصوص هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس همه افتخارات ملت ایران بود این جمله ساده‎ای نیست ملتی که تمام افتخارات خود را در دل دفاع مقدس به صحنه آورده ملت بزرگی است و به همین تعبیر افتخارات آن نیز بزرگ است.

دفاع مقدس یک تاریخ در یک زمان نیست

استاندار گلستان افزود: دفاع مقدس گنجینه پنهان است که باید زوایای آن را هنرمندان و مستعدان و تمام ظرفیت کشور تبیین کنند.

صادقلو بیان داشت: دفاع مقدس یک تاریخ در یک زمان نیست این فرهنگ منتهای در زمان و آینده زمان دارد دفاع مقدس تاریخ و فلسفه تاریخ است دفاع مقدس هم تاریخ است و هم تاریخ‎ساز؛ اگر کسانی فکر می‎کنند این موضوع برای گوشه‎ای از تاریخ است اشتباه می‎کنند.

وی گفت: در گذشته نیز دشمنان نسبت به واقعیتی اشتباه کردند چنانکه اگر تبیین تاریخی آن روزگار را نگاه کنید دشمنان ادبیاتی را به کار بردند مبنی بر مقطعی بودن و شکست ایران اما چیز دیگری در تاریخ رقم خورد.

در دفاع مقدس دوستان و دشمنان خود را شناخیتم

استاندار گلستان اظهار کرد: کسینجر، بختیار و صدام به دلیل اینکه تبیین درستی از ملت ایران نداشتند فکر می‎کردند کار ایران را 10 روزه، دو ماهه و حتی کمتر تمام کنند اما آنها بزرگی امام و معنویت ملت ایران را فراموش کرده بودند.

صادقلو با تاکید بر اینکه دفاع مقدس باید برای جامعه و نسل جوان تبیین شود، گفت: امام راحل فرمودند که به واسطه دفاع مقدس پرده از چهره تزویر جهانخواران کنار زدیم اینها شعار نیست بلکه واقعیت است.

وی گفت: در دفاع مقدس دوستان و دشمنان خود را شناخیتم و علیه قدرت‎ها و ابرقدرت‎ها اثبات کردیم که می‎توان ایستاد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه