ظرفیت‎های علمی مولفه اقتدار اسلامی است

هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید دانش‎آموزان و فرهنگیان بهار تعلیم و تربیت را جشن گرفتند و همرامی مسئولان در مراسم بازگشایی مدارس، لبخند شادی را بر لبان علم‎آموزان و علم‎اندوزان نشاند.

به گزارش زرین نامه؛ شادی و نشاط در فضای دبیرستان دخترانه واثقی پیچید و اسباب تعالی انسان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید فراهم شد، دانش‎آموزان، اولیا و مربیان، مسئولان و نمایندگان آمده بودند تا بهار تعلیم و تربیت را در کنار یکدیگر جشن بگیرند تا آغازی خوشایند در اذهان نیک‎اندیشان ثبت شود.

پس از نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت؛ دانش‎آموزان مهیای حضور در کلاس‎های درس شدند شهرداری گرگان در اقدامی جالب 400 شاخه گل را به دانش‎آموزان و معلمان هدیه کرد و بچه‎ها با بوسه بر کتاب قرآن راهی کلاس شدند تا عزم خود را برای رسیدن به اهداف‎شان جزم کنند.

امامی: انقلاب اسلامی به جبهه قوی علمی دست یافته است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی در آئین بازگشایی مدارس که به صورت متمرکز در دبیرستان دخترانه واثقی برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: ظرفیت‎های علمی همراه با معیارهای دینی مولفه اقتدار اسلامی است.

عیسی امامی تقارن بازگشایی مدارس را با هفته دفاع مقدس و اعیاد غدیر و قربان به فال نیک گرفت و افزود: این تقارن بیانگر این است که دیروز در دفاع مقدس فرزندان این مرز و بوم که در همین مدارس تربیت شدند و آموزش فرا گرفتند برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی وارد میدان رزم شده و افتخارآفرینی کردند.

وی با اشاره به اینک خیل عظیمی از شهدای دفاع مقدس از جنس دانش‎آموزان و دانشجویان بودند، تصریح کرد: انقلاب اسلامی از جهاتی به جبهه قوی علمی دست یافته است و دستاوردهای علمی با فناوری‎های نوین حاصل تحصیل دانش‎آموزان در مراکز علمی است.

امامی: خلاقیت و نوآوری زمینه‎ساز تحول است

نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از دانش‎آموزان به عنوان طلایه‎داران سازندگی در کشور یاد کرد و گفت: از بُعد علمی قرار است که در سال 2018 انقلاب اسلامی ایران در رتبه چهارم جهان قرار بگیرد سرمایه‎گذاری که بیش از سه دهه انجام شد و تحولات آن در دو دهه به ثمر نشست و تاثیرگذاری آن در یک دهه اخیر نمایان است.

امامی افزود: مراکز علمی ما به آن نقطه مطلوب رسیده است و امیدواریم نسل جدید با استفاده از ظرفیت‎های علمی و معیارهای دینی که مولفه‎های اقتدار اسلامی است بتواند در تمامی عرصه‎ها خوش بدرخشد.

وی با تاکید بر اینکه خلاقیت و نوآوری زمینه‎ساز تحول است، ابراز داشت: پیشرفت زمانی حاصل می‎شود که انسان در عرصه علم دو عنصر خلاقیت و نوآوری را به کار گیرد.

صادقلو: تمام مدارس پاکسازی شدند

شهردار گرگان نیز در حاشیه این مراسم با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید در گفت‎وگو با خبرنگاران گفت: شهرداری گرگان در بیش از 15 الی 20 مدرسه شهرستان گرگان در مقاطع تحصیلی مهدکودک، پیش‎دبستانی، ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با اهدای شاخه گل و نصب پلاکاردهای خیرمقدم ورود دانش‎آموزان به عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت.

حسین صادقلو افزود: برای اینکه ورودی مدارس را برای دانش‎آموزان زیبا و دلچسب کنیم از هیچ‎کاری دریغ نکردیم به طوری که تمام مدارس نسبت به پاکسازی و فضای سبز مدارس توجه لازم و اقدامات مناسب صورت گرفت.

وی از دانش‎آموزان خواست تا با کوشش و اهتمام جدی در کسب رتبه‎های دانشگاهی تلاش کنند و گفت: رسیدن به این مهم در کنار تربیت دینی و اخلاقی قابل تحقق است و نباید از این موضوع غفلت کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه