اعیاد اسلامی آهنگ زدودن غفلت را به صدا در می‎آورند

رئیس مجمع عالی بسیج استان گلستان بر لزوم استفاده درست از فرصت‎ها تاکید کرد و آن را نشانه هوشمندی دانست.

به گزارش زرین نامه؛ غلامرضا منتظری صبح امروز در جمع بسیجیان شهرستان گرگان اظهار کرد: یکی از فرصت‎هایی که باید از آن به درستی استفاده شود اعیاد و مناسبت‎های اسلامی است یکی از مفاهیم عید به معنای بازگشت است اما هر بازگشتی تبریک و تهنیت ندارد.

وی با اشاره به اینکه حرکت از وضع موجود به سمت مطلوب نوعی عید است، تصریح کرد: عید نوروز به دلیل بازگشت طبیعت به زیباترین فصل زندگی‎اش یعنی معاد نیازمند تفکر و تامل است.

پیام عید قربان جدال با نفس است

رئیس مجمع عالی بسیج گلستان افزود: عید قربان به خاطر اینکه تحول فکری و معنوی عظیم در آن رخ داد و حضرت ابراهیم (ع) بت نفس خویش را با طرح ایمان شکست و بین فرمان خدا و شیطان به سمت فرمان الهی عمل کرد به اوج انسانیت رسید و آن روز به همین مناسبت جشن گرفته می‎شود.

منتظری با اشاره به اهمیت پیام‎های مناسبتی ایام مختلف سال گفت: باید مناسبت‎های مختلف را موشکافی کرد و هدف آن را در تاریخ شناخت تا در مسیر صحیح گام برداشته شود.

وی با بیان اینکه پیام عید قربان جدال با نفس است، خاطرنشان کرد: برخی عید قربان را به کباب‎خوری می‎گذرانند، غیبت می‎کنند و بیشترین قساوت نفس را دارند در حالی که باید با جدال نفس در مسیر الهی قرار گرفت و از زشتی‎ها کناره‎گیری کرد.

عید یک تذکر و یک یادآوری است اگر چشم بینا و گوش شنوا داشته باشیم

رئیس مجمع عالی بسیج گلستان با اشاره به اینکه غدیر روز کمال انسان است، گفت: در عید غدیر پیوند نبوت و ولایت برقرار و زمینه کمال بشریت محقق شد.

منتظری از روز عرفه نیز به عنوان یک فرصت استثنایی و مغتنم یاد کرد و افزود: باید از این ایام بهره شایسته گرفته و از فرصت‎ها استفاده کنیم.

وی بیان داشت: در حقیقت عید یک تذکر و یک یادآوری است هرازگاهی خداوند عیدی و سفره‎ای را می‎گستراند و اعیاد آهنگ زدودن غفلت را به صدا درمی‎آورند منوط به اینکه چشم بینا و گوش شنوا داشته باشیم./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه