رشد صنعت گردشگری در گلستان زمینه ساز رفاه اجتماعی است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: باید صنعت گردشگری به عنوان یک رفاه اجتماعی و راهکار اساسی توسعه استان گلستان مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش زرین نامه؛ محمود ربیعی در همایش «صنعت گردشگری در آمایش سرزمینی با نگاه ویژه به گلستان» که  روز گذشته در موسسه غیرانتفاعی آموزش عالی حکیم جرجانی برگزار شد، با اشاره به اینکه صنعت برند شده ای ندارد، بیان کرد: بر اساس برنامه ریزی ها کشاورزی در محور اول و گردشگری و صنعت به ترتیب در محور دوم و سوم توسعه استان قرار گرفت که با گذشت زمان و با کسب تجربه به این نتیجه رسیدیم که برای توسعه گلستان باید توریسم محور اول فعالیت های ما باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به صنعت توریسم در استان، اظهار کرد: برای حرکت در مسیر توسعه ابتدا باید وضع موجود بررسی و با ارزیابی نقاط قوت و ضعف داشته های فعلی، نقش ها و وظایف هر یک از ما تعیین شود تا بتوانیم بر اساس آن خود را برای رسیدن به مدل علمی مطلوب آماده کنیم.

ربیعی در ادامه با بیان اینکه فرهنگ عمومی صنعت گردشگری در گلستان مغفول مانده، تصریح کرد: باید فرهنگ عمومی در سطحی قرار گیرد که مردم بدانند صنعت توریسم، صنعتی پاک است که رفع مشکلات بیکاری و رفاه عمومی را به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان تاکنون به مردم معرفی نشده، گفت: زیبایی ها و پتانسیل های استان گلستان برای بسیاری از مردم ناشناخته مانده است و این در حالی است که باید برای سرمایه گذاری تلاش کرده و راه ورود بخش خصوصی به صنعت توریسم استان را تسهیل کنیم.

ربیعی با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاه های دولتی با بخش خصوصی یادآور شد: باید برای حضور سرمایه گذاران برنامه داشته باشیم و حرفه ای عمل کنیم چرا که رفتار حرفه ای درآمد حرفه ای را به دنبال دارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با بیان اینکه فاصله زیادی بین وضع موجود تا وضع مطلوب گردشگری استان وجود دارد، خاطر نشان کرد: علیرغم وجود این فاصله استعدادهای فراوانی نیز در گلستان موجود است که به سرعت می تواند این فاصله را از بین ببرد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه