از همه ظرفیت‌ها برای توسعه همکاری ایران و قزاقستان استفاده می‌شود

سرکنسول کشور قزاقستان در گلستان گفت: از همه ظرفیت ها برای توسعه همکاری بین دو کشور ایران و قزاقستان استفاده می‌شود.

به گزارش  زرین نمامه به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، معروف اونطلب در نشست هم اندیشی هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان و سرکنسول قزاقستان اظهار داشت: اولویت سیاست این کشور ارتباط با همسایگان بوده و در این رابطه همه ظرفیت خود را به کار می‌شود.

وی به تعرفه بالای گمرکی کشور ترکمنستان و ایجاد موانع ارتباط اشاره کرد و افزود: با توجه به تمایل افزایش مراودات تجاری باید و با گفتگو موانع موجود کاسته شود.

سرکنسول کشور قزاقستان تصریح کرد: نزدیکترین و دسترس‌ترین منطقه تجاری آکتائو است که تولیدکنندگان و یا سرمایه‌گذاران می‌توانند بدون واسطه با هم ارتباط داشته باشند و امکانات ساختمانی و بازار فروش نیز فراهم است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم در این جلسه گفت: اتاق بازرگانی گرگان تمایل زیادی برای ارتباط با کشور قزاقستان داشته و در همین رابطه انتظار می‌رود مراودات دوطرف افزایش یابد.

رمضان بهرامی با اشاره به وارداتی بودن بیش از 85 درصد کالاهای مصرفی قزاقستان، ارتباط استان گلستان و این کشور را بسیار سازنده دانست و تاکید داشت: محصولات این استان از کیفیت بالایی برخوردار است که بر این اساس افزایش مراودات با حضور تجار و ارتباط بین دو طرف میسر خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان اظهار کرد: پیرو افزایش ارتباط و رونق اقتصادی از مسئولان کشور قزاقستان خواستار مساعدت و همکاری دو طرف داشته و در این رابطه اتاق گرگان نیز اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی افزود: اتاق بازرگانی گرگان آمادگی کامل خود را در ارتباط با اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری-نمایشگاهی اعلام می‌کند.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه