شیوه‌های آموزشی و جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان اصلاح می‌شود

رئیس امور آموزش وپرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور گفت: براساس سیاست‌های جدید، شیوه‌های آموزشی و جذب نیروها در دانشگاه فرهنگیان در کشور اصلاح می‌شود.

به گزارش زرین نامه؛ علی الهیاری ظهر امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه فرهنگیان در گرگان، اظهار داشت: در کشور بیش از 2 میلیون و 400 هزار دانشجو در 4 هزار واحد آموزشی شامل آموزش عالی، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی، دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: در کشور 98 پردیس ومرکز آموزشی که 60 پردیس دانشگاه فرهنگیان که در دو بخش پسران و دختران و 32 مرکز آموزشی فعالیت می‌کنند.

رئیس امور آموزش وپرورش عمومی و فنی وحرفه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور تصریح کرد: براساس سیاست‌های جدید دانشگاه فرهنگیان به دنبال اصلاح شیوه‌های آموزشی و اصلاح جذب نیروها است.

الهیاری افزود: در برنامه ششم توسعه ارتقای سطح دانشگاه فرهنگیان برای تربیت نیروی مولد و متخصص و صاحب سبک از طریق جذب نیرو و دیگری نحوه آموزش معلمان و آشنایی آن‌ها با روش‌های جدید تدریس وآموزش و ارتقای حرفه‌ای معلمان را در دستور کار داریم.

وی گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان پشتیبان آموزش و پرورش به تربیت نیروی موردنیاز آموزش و پرورش که در 16 رشته مشغول به پذیرش دانشجو است و درحدود 65 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل وجود دارد‌.

رئیس امور آموزش وپرورش عمومی و فنی وحرفه‌ای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید 10 هزار دانشجو از 2 طریق سازمان سنجش و از طریق ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان در این دانشگاه جذب شدند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گلستان هم در این مراسم گفت‌: با آغاز سال تحصیلی جدید 124 دانشجوی جدید وارد این دانشگاه می شوند.

محمدباقر مسعودی افزود‌: دانشگاه فرهنگیان استان گلستان دو مرکز برادران و خواهران در گرگان و یک مرکز هم در گنبدکاووس دارد.

وی افزود: در رشته کارشناسی پیوسته یک‌هزار و 420 نفر و در کارشناسی ناپیوسته 600 دانشجو مشغول تحصیل هستند و برای نخستین بار سال آینده 370 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند./تسنیم

انتهای پیام/م