عالمان دین منشاء اثر و تحول در جامعه هستند

مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با بیان اینکه عالمان دینی از جهات مختلف مورد توجه خدا هستند، گفت: عالمان دین منشاء اثر و تحول در جامعه هستند.

به گزارش زرین نامه، حجت‎ا‎لاسلام ایوب وردان ظهر امروز در نخستین همایش «طلیعه حضور» ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان گلستان که در مصلی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: طلبه باید متعهد باشد و برای توفیق در درس خواند معنویات خود را افزایش دهد.

وی تعهد را یکی خصیصه‎های طلبگی برشمرد و تصریح کرد: تفاوت حوزه با سایر مراکز این است که طلاب باید خوب درس بخوانند و در راستای تهذیب و خودسازی بکوشند.

* طلاب در راستای آگاهی و هدایت جامعه تلاش کنند

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان افزود: صرف دانستن برای ما منشاء اثر نیست فراگیری علوم و کسب دانش نوعی عبادت محسوب می‎شود.

وردان بیان داشت: فلسفه حوزه‎های علمیه این است که با انگیزه خدایی و برای حاکمیت دین و ارزش‎های الهی تلاش کنیم و در این مسیر خودمان را آماده کرده تا به مقصد مطلوب برسیم اگر چنین باشد کلام ما در مردم تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه طلاب باید در راستای آگاهی و هدایت جامعه تلاش کنند، گفت: آنچه اکنون از حوزه علمیه انتظار است اینکه در عرصه اجتماعی فعالیت‎های موثری برای بانوان داشته باشیم.

* تصدی سنگرهای علمی باید در دست کسانی باشد که متخصص دین باشند

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‎دهند، افزود: بانوان نیاز است در مباحث مختلف و تهذیب جامعه حضور پیدا کنند این همان چیزی است که امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) در مورد آن تلاش کردند.

وردان تاکید کرد: تصدی سنگرهای علمی باید در دست کسانی باشد که متخصص دین باشند، تا جامعه به سمت الهی شدن رهنمون شود.

به گزارش فارس، همایش «طلیعه حضور» امروز با حضور مسئولان استانی برای نخستین بار با حضور 500 نفر از طلاب جدیدالورود استان گلستان در مصلی وحدت شهرستان گرگان برگزار شد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه