راهبرد دشمن ایجاد فضای سکولاری در جامعه اسلامی است

فرمانده سپاه نینوا گلستان با بیان اینکه دشمن به دنبال تغییر ماهیت انقلاب اسلامی است، گفت: راهبرد دشمن ایجاد فضای سکولار و ضددینی در جامعه اسلامی است.

به گزارش زرین نامه؛ سردار رحمت‎الله صادقی ظهر امروز در نخستین همایش «طلیعه حضور» ویژه طلاب جدیدالورود مدارس علمیه خواهران استان گلستان که در مصلی شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار کرد: در مقابل جنگ نرم، جنگ سخت قرار دارد ما اگر به جنگ سخت توجه کنیم مفهوم جنگ نرم برای ما حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: جنگ‎ها عموما برای دو طیف، دو نظر و دو حکومت انجام می‎شود و با توسعه فناوری‎ها نوع جنگ تغییر یافته است، در جنگ سخت ابزار، امکانات، باورها، ارزش‎های دینی و تجهیزات لجیستیکی، تاکتیک و تکنیک رزمی به کار می‎آید و تحمیل اراده اجبار است.

* انقلاب اسلامی در جنگ سخت، دشمن را از کرده خود پشیمان کرد

فرمانده سپاه نینوا گلستان به تفاوت‎های جنگ نرم و جنگ سخت اشاره کرد و افزود: جنگ نرم و جنگ سخت فقط در جنگ مشترک هستند چراکه جنگ نرم جغرافیای طبیعی قائل نیست و حوزه نرم‎افزاری از جمله اعتقادات و باورها، هویت و ارزش‎های اسلامی را هدف می‎گیرد، عرصه‎های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را نشانه می‎رود.

صادقی با بیان اینکه تکنیک در جنگ نرم اجبار نیست، گفت: در این جنگ القاء و اغناء تحمیل می‎شود، عموما کشورهایی که در جنگ سخت به نتیجه نمی‎رسند به جنگ نرم روی می‎آورند اتفاقی که در دفاع مقدس افتاد و بعد از آن دشمن مباحث جنگ نرم را به ما تحمیل کرد.

وی گفت: دشمن در جنگ سخت به دنبال ساقط کردن انقلاب اسلامی از روش تحمیل اراده و اجبار برای تغییر ساختار حکومتی جمهوری اسلامی بود اما ملت ایران دشمن را متنبه کرد، سیلی بزرگی به دشمن زد و آنها را وادار کرد که از کرده خود پشیمان شوند، درس بزرگ ملت ما به دشمن این بود که با انقلاب اسلامی نمی‎توان جنگ سخت کرد.

* دشمن به دنبال جمهوری اسلامی استحاله شده از باورهای انقلابی است

فرمانده سپاه نینوا گلستان افزود: در جنگ نرم تغییر ساختار مهم نیست بلکه ماهیت ساختار برای دشمن مهم است آنها به ساختار جمهوری اسلامی کاری ندارند بلکه به رفتار جمهوری اسلامی که برگرفته از الگوی انقلاب اسلامی است چشم طمع دوخته‎اند.

صادقی تاکید کرد: دیگر دشمن به دنبال این نیست که جمهوری اسلامی را تغییر دهد اما به دنبال این است که جمهوری اسلامی استحاله شده از باورهای انقلابی و دینی به جامعه تحویل دهد.

وی بیان داشت: برای دشمن مهم نیست که یک معمم جمهوری اسلامی را رهبری کند آنچه برای دشمن در تهدیدات نرم مهم است اینکه همان کاری را کند که دشمن برای تغییر ساختار و القاء حکومتی که آلت دست ابرقدرت‎ها است باشد که مصداق آن عربستان سعودی است./فارس

انتهای پیام/م