اهدای 2500 سند املاک اراضی علوی به اقشار کم‌درآمد گلستان

2 هزار و 500 سند از املاک اراضی علوی به اقشار کم‌درآمد 35 روستای بخش داشلی‎برون شهرستان گنبدکاووس با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اهدا شد.

به گزارش زرین نامه؛ محمد سعیدی‎کیا در مراسم اهدای 2 هزار و 500 سند از املاک علوی به اقشار کم‌درآمد و محروم بخش داشلی‎برون شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: واگذاری این اسناد در 35 روستای بخش داشلی‎برون به صورت رایگان به افراد محروم و کم‌درآمد از سوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: اسنادی که امروز بین مردم کم‌درآمد و محروم بخش داشلی‌برون اهدا شد مساحتی بالغ بر 698 هزار متر مربع داشت و ارزش این اسناد نزدیک 28 میلیارد تومان برآورد می‎شود.

4 هزار و 500 سند به محرومان گلستان از طریق بنیاد مستضعفین اهدا شد

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون 4 هزار و 500 سند به مردم کم‌درآمد و محروم استان گلستان از طریق بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی اهدا شده است، گفت: علاوه بر ارائه 2 هزار و 500 سند که امروز ارائه شد، 2 هزار سند امسال در فصل بهار مردم محروم و کم‌درآمد منطقه گمیشان واگذار شده بود.

سعیدی‎کیا خاطرنشان کرد: در اجرای مرحله دوم طرح محرومیت‎زدایی تعداد 4 هزار و 500 خانوار در مناطق گلستان و خراسان‌شمالی به صورت رایگان از املاک و اراضی علوی برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه بیشتر ساکنان این منطقه برادران و خواهران اهل‌تسنن هستند، افزود: امسال در منطقه محروم خراسان‌شمالی بیش از 4 هزار و 100 سند از طریق بنیاد مستضعفین انقلاب اسلامی اهدا شده است.

منطقه مرزی ‎اینچه‎برون جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: اهدای این اسناد بر اساس آیین‎نامه‎های مصوب بنیاد صورت گرفته و طرح محرومیت‎زدایی، افزایش توان اقتصادی و کمک به توسعه اقتصادی خانواده‎های محروم از مهم‌ترین اهداف ارائه اراضی علوی است.

سعیدی‎کیا گفت: در سال 1359 روستا منطقه اینچه‎برون در حال تخلیه شدن بود و امروز می‎بینیم که به تدریج منطقه مرزی ‎اینچه‎برون جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه در آینده نسبت به واگذاری زمین‎های کشاورزی این منطقه اقدام خواهد شد، گفت: برای جلوگیری از حاشیه‎نشینی و تخلیه روستاهای مرزی پروژه‎های اشتغال‌زایی را در این منطقه دنبال خواهیم کرد./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه