بیش از 8 هزار گونه گیاهی در ایران وجود دارد

رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران از وجود بیش از 8 هزار گونه گیاهی در ایران خبر داد.

به گزارش زرین نامه؛ محمدباقر رضایی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: گیاهان دارویی در سطح 60 الی 70 هزار هکتار از اراضی سطح کشور رویش یافته و کشت می‎شوند.

وی برداشت بی‎رویه و غیرکارشناسی گیاهان دارویی را از عوامل کاهش میزان صادرات این صنعت برشمرد و تصریح کرد: ایران در رتبه اول جهانی صادرات به خصوص ارگانیک بود اما برداشت بی‎رویه و غیرکارشناسی از گیاهان دارویی موجب شد از این جایگاه تنزل کنیم.

رئیس انجمن گیاهان دارویی ایران افزود: وضعیت تولید گیاهان دارویی در ایران به سطحی رسیده که حتی یک دهم کشورهای دیگر تولید گیاهان دارویی نداریم.

رضایی برگزاری همایش ملی ارگانیک در استان گلستان را به فال نیک گرفت و بیان داشت: در این همایش سعی می‎شود تا از نظرات، تجربیات و دانش اساتید و محققان مختلف کشور استفاده و در راستای بهبود وضعیت موجود بهره‎برداری کنیم.

* انجمن گیاهان دارویی استان گلستان تشکیل شود

خدایار همتی دبیر همایش ملی ارگانیک نیز با بیان اینکه نتایج 27 تحقیق علمی بر روی گیاهان دارویی در این همایش ارائه شده است، گفت: دو کارگاه تخصصی در این همایش پیش‎بینی شده است.

وی افزود: در تولید گیاهان دارویی جای خالی زیادی دیده می‎شود و با برگزاری این همایش به دنبال پیگیری دو اتفاق خوب و مهم در استان گلستان هستیم.

همتی از راه‎اندازی دبیرخانه کشت ارگانیک در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان گرگان خبر داد و بیان داشت: در قطعنامه پایانی این همایش خواهیم آورد که انجمن گیاهان دارویی استان گلستان تشکیل شود تا بتوانیم از دستاوردهای یکدیگر اطلاع داشته باشیم.

وی بر لزوم کاربردی کردن یافته‎های علمی محققان و اساتید برجسته کشور در زمینه گیاهان دارویی تاکید کرد و گفت: این پژوهش‎ها فرصت‎های موجود در جای جای کشورمان در زمینه تولید گیاهان دارویی نشان می‎دهد که لازم است در راستای کاربردی کردن این پژوهش‎ها گام‎های اساسی برداشته شود./ فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه