چرا رهبر انقلاب از روند اقتصاد مقاومتی راضی نیستند؟

به نظر می رسد سیاست دولت برای روی آوردن به واردات بی رویه یکی از دلایلی باشد که رهبر معظم انقلاب از اجرایی شدن سیاست اقتصاد مقاومتی خشنود نیستند.

به گزارش زرین نامه به نقل از آناج، جمهوری اسلامی ایران قریب به 37 سال است که در تحریم کشور های غربی است و جمهوری اسلامی همواره سعی کرده که فضای تحریم ها را به جای ایجاد مانع به عامل پیشرفت تبدیل نماید .

با آغاز هسته ای سازی ایران ، تحریم ها تشدید پیدا کرده و کشور های غربی درصدد اعمال فشار های اقتصادی به جمهوری اسلامی برآمدند. با این همه رهبر معظم انقلاب که در دوران های مختلف با ارائه برنامه های ویژه از نقشه های دشمن جلوگیری نموده اند ، برنامه اقتصاد مقاومتی را به مجامع علمی و اجرایی کشور ابلاغ فرمودند تا بر اساس آن ، کشور بتواند از این اوضاع اقتصادی خارج شود.

اقتصاد مقاومتی که بر اقتصاد دانش بنیان و تولید داخلی تکیه دارد یکی از مهمترین برنامه هایی است که به گفته کارشناسان می تواند اوضاع اقتصادی کشور را سامان بخشد. اما با اتمام مذاکرات هسته ای و سیاست های اقتصادی دولت یازدهم این طور به نظر می رسد که دولت حساب ویژه ای روی تعلیق یا لغو تحریم ها باز کرده است .

این طور به نظر می رسد یکی از سیاست های دولت –که از سخنان رئیس جمهور و وزیر صنعت این گونه بر می آید- برای پایین آوردن تورم، وارادت بیش از حد است ، چرا که واردات کالا می تواند پول را به خارج از کشور برده و در پی آن تورم را کاهش دهد . اما این سیاست علی رغم کاهش تورم می تواند تبعات منفی و بسیار بدی در کشور جای بگذارد.

با این عملکرد، اقتصاد داخلی و تولید ملی در کشور افول ناگهانی و شدید پیدا کرده و همچنین تولید می تواند ضربه مهلکی از این واردات بی رویه ببیند. با این همه سیاست واردات کالا مغایر با بند های مطروحه اقتصاد مقاومتی و به نظر می رسد یکی از دلایل عدم خشنودی رهبر معظم انقلاب از اجرای اقتصاد مقاومتی این مقوله باشد.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه