برگزاری آموزش پیشگیری از اعتیاد برای مددجویان کمیته امداد گلستان

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان گلستان گفت: در شش‌ماهه نخست سالجاری آموزش پیشگیری از اعتیاد برای 2 هزار و 459 مددجوی زیرپوشش این نهاد برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ اسکندر اسکندری بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: رویکرد فرهنگی و ارائه برنامه‌های متناسب با نیازهای مددجویان یکی از مباحثی است که طی سال‌های اخیر در کمیته امداد بسیار مورد توجه قرار گرفته و این نهاد علاوه بر حمایت‌های مالی به دنبال توانمندسازی فکری و فرهنگی مددجویان در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: یکی از مباحثی که در برنامه‌های فرهنگی این نهاد مورد توجه قرار دارد، برگزاری کارگاه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، چراکه با توجه به آسیب‌پذیر بودن جامعه هدف، نیاز به برگزاری این آموزش‌ها یک ضرورت است.

اسکندری تصریح کرد: اعتیاد به مواد مخدر از جمله آسیب‌های اجتماعی است که به‌عنوان یک معضل ملی و جهانی مطرح بوده و تمامی اقشار و سطوح جامعه در معرض خطر و آسیب قرار دارند.

اثرات مثبت آموزش خانواده در پیشگیری از اعتیاد

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان گلستان با اشاره به اینکه امروزه به دلایل مختلف سن اعتیاد کاهش پیدا کرده است، یادآور شد: عوامل متعددی در بروز، شیوع و گسترش مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان نقش دارند که شامل عوامل فردی، اجتماعی، محیطی، روانی و دیگر موارد است.

وی اضافه کرد: شناخت علل گرایش به اعتیاد و آموزش خانواده‌ها می‌تواند اثرات مهم و مؤثری را در کاهش تقاضا داشته باشد.

اسکندری بیان داشت: به همین منظور کارگاه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد برای مددجویان این نهاد در دستور کار قرار گرفته و در این خصوص نیز به توفیقات خوبی دست‌ یافته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در 6 ماهه نخست سالجاری آموزش پیشگیری از اعتیاد برای 2 هزار و 459 مددجو برگزار شده است، خاطرنشان کرد: این آموزش‌ها برای زنان مطلقه، زنان سرپرست خانوار، دختران بازمانده از تحصیل، دانش‌آموزان دختر و پسر، همسران جوان، دانشجویان فارغ‌التحصیل، جوانان در آستانه ازدواج برگزار شده است.

افزایش اعتقادات دینی سهم بسیاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان گلستان تصریح کرد: همچنین در این مدت نشست تخصصی مبارزه با مواد مخدر و مشاوره گروهی نیز برای جامعه هدف نیز برگزار شده است.

وی بابیان اینکه افزایش اعتقادات دینی نیز سهم بسیاری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، متذکر شد: بر همین اساس آموزش‌ها و مشاوره در این نهاد بر دو بحث بسیار مهم و تأثیرگذار مسائل دینی و مهارت زندگی برنامه‌ریزی‌ شده است.

اسکندری خاطرنشان کرد: کمیته امداد به‌عنوان عضو کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با موارد مخدر استان نیز است و هماهنگ با سیاست‌ها و برنامه‌های این شورا به‌منظور خدمت‌رسانی به جامعه هدف تلاش می‌کند.

مدیر امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی استان گلستان ابراز امیدواری کرد که با اقدامات انجام‌شده در کمیته امداد، امیدواریم گامی اساسی در پیشبرد اهداف عالیه فرهنگی به‌ منظور سالم‌سازی جامعه اسلامی برداشته شود./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه