جمع‎آوری 133 میلیارد ریال زکات در گلستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 133 میلیارد ریال زکات در استان گلستان جمع آوری شده است.

به گزارش زرین نامه، ابراهیم باغبانی ظهر امروز در در نشست علمی اهل سنت و شیعه در خصوص زکات که با حضور مدیر کمیته امداد کشور برگزار شده بود، اظهار کرد: علمای شیعه و سنی به عنوان روسای زکات با جدیت و همت عالی مددکاران امداد در حوزه این واجب الهی اقدام جدی دارند.

وی با تاکید بر اینکه علمای استان مخصوصا شورای فتوای اهل سنت گلستان در ترویج فرهنگ زکات نقش بسزایی داشته و در تبیین مسئله کمک شایانی کرده‌اند، اظهار داشت: با توجه به رویکرد شورای زکات کشور، زکات جمع‎آوری شده به سمت فقرا هدایت می‎شود و از همان ابتدا نگاه علما و روحانیون بر این بوده که زکات سر سفره فقرا برده شود.

در سال جاری 133 میلیارد ریال زکات در گلستان جمع‎آوری شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان گلستان یادآور شد: در این نهاد با رویکرد جدید تلاش کردیم که این اتفاق رخ دهد و با توجه به اینکه در سال‎های گذشته رویکرد به سمت پروژه ها بود، اما در سال‌جاری توانستیم زکات را بیشتر در امور حمایتی نیازمندان استان هزینه کنیم.

وی متذکر شد: در سال‌جاری 133 میلیارد ریال زکات در استان گلستان جمع‎آوری شده است که 80 میلیارد ریال در حوزه حمایتی و 53 میلیارد ریال برای پروژه‎های موثر اختصاص پیدا کرده است.

باغبانی با اشاره به اینکه در سال گذشته 335 پروژه عمرانی از محل زکات در گلستان اجرایی شده، بیان داشت: در سال‌جاری این رقم به 130 پروژه رسیده است که نسبت به سال گذشته 2.3 پروژه ها را تشکیل می‎دهد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا زکات برای توان‌مندی فقرا هزینه شود، خاطرنشان کرد: زکات جمع‎آوری‌شده در حوزه جهیزیه، کمک به طلاب حوزه، دانشجویان و دانش‌آموزان، مسکن، درمان و تامین سبد غذایی برای نیازمندان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از محل زکات در سال جاری 10 هزار سبد غذایی مهیا و بین نیازمندان توزیع شده است، در خصوص پروژه‎های عمرانی زکات نیز ابراز داشت: بیشتر پروژه‎های عمرانی انجام‌شده از محل زکات در سال‌جاری مربوط به تکمیل پروژه‎های سال گذشته بوده و پروژه احداثی کمتر داشتیم.

باغبانی گفت: در سال‌جاری 65 حسینیه، خانه عالم و بهسازی روستا از محل زکات انجام شده است، همچنین ایجاد مرکز جامع کنترل و پیشگیری از سرطان در شهرستان بندرترکمن و تامین دستگاه برای بیماران دیالیزی از دیگر مواردی بوده که در حوزه پروژه‎های عمرانی زکات هزینه شده است./فارس

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه