"روایت عصر عاشورا" در علی آباد کتول+ تصاویر

دیروز کاروان عاشورا از میان شهر علی آباد کتول گذشت تا به مقتل حسین و 72 یار وفادار و بصیرش برسد و باری دیگر برای عاشقان سالار شهیدان روایت کند که عصر عاشورای سال 61 هجری قمری بر بازماندگان اهل بیت حسین (ع) در کربلا چه گذشت.

به گزارش زرین نامه؛ اینبار کاروان نه از مکه، بلکه از علی آباد کتول گذشت، آدم های کاروان هم اگر چه واقعه ی کربلا را ندیده بودند، اما همه شان عاشورایی و با حسین بودند که می خواستند در زنده نگاه داشتن این قیام بزرگ نقشی ایفا کنند.

باران هم آمده بود، شاید می خواست نبودنش در صحرای کربلا را اینجا و برای شبیه سازان قیام عاشورا جبران کند.

زمین خیس، آسمان خیس، چشم ها هم خیس، اینجا آب بود و یار بود و اما حسین نبود، ابوالفضل و زینب و رقیه و سکینه نبود، علی اصغر هم نبود، آنقدر نبودنش احساس می شد که مادری فرزند خردسالش را سبزپوش او کرده بود و به کاروان سپرد تا صدای گریه اش دل ببرد از هر آنکه به عشق ارباب حسین (ع) به تماشای عصر عاشورای 94 آمده بود.

جوانان و نوجوانان و کودکان علی آبادی برای روایت آنچه در عصر عاشورای سال 61 گذشته بود، بیش از یک ماه تلاش کردند تا گوشه ای از عظمت این قیام بزرگ تاریخ ساز را مقابل دیدگان صدها نفر از عاشقان اباعبدالله (ع) به تصویر بکشند.

عصر عاشورا برای سومین سال متوالی، روز گذشته (8 آبان جاری) در زمین فوتبال شهدای محله خارکلاته علی آباد کتول روایت شد و دل عاشوراییان عاشق را باز هم لرزاند و اشک هایشان را از مشک چشم هایشان جاری کرد.

 

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه