آمریکا به دنبال محدود کردن قدرت نظامی ایران است

استاد و پژوهشگر امور رسانه کشور با بیان اینکه آمریکا قدرتی درحال افول است، گفت: آمریکا به دنبال محدود کردن قدرت نظامی ایران است.

به گزارش زرین نامه؛ سید محمدکاظم احمدی شامگاه چهارشنبه در نشست فرهنگی و سیاسی با موضوع ضرورت مقابله با استکبار جهانی که در گرگان برگزار شد به موضوع ارتباط با آمریکا اشاره کرد و گفت: ابتدا باید این موضوع را بررسی کنیم که رابطه آمریکا با کشورهای دیگر چگونه است؟

احمدی ابتدا به رابطه آمریکا با رژیم صهیونیستی پرداخت و بیان کرد: آمریکا هرکاری که اسرائیل انجام می دهد را تأیید می کند و اسرائیل مانند بچه ای است که به مادرش چسبیده باشد و از طریق لابی های خود از آمریکا حسابکشی می کند.

وی به گروه دوستان نزدیک آمریکا اشاره و تصریح کرد: کشورهای آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن در گروه دوستان نزدیک آمریکا قرار می گیرند که در حوزه های مختلف نظامی، سیاسی و اقتصادی با آمریکا متحد هستند اما گاهی اوقات به علت فرهنگ های متفاوت اصطکاک هایی بین آنها به وجود می آید.

آمریکا بر سر چه موضوعاتی معامله خواهد کرد؟

این استاد دانشگاه به دیگر گروه رابطه دار با آمریکا اشاره و اظهار کرد: گروهی موسوم به «اقمار» شامل برخی کشورهای آمریکای لاتین، آسیا، افریقا و اروپا هستند که تایع آمریکا بوده و آمریکا بر آنها تسلط دارد.

احمدی ادامه داد: برخی کشورها هم مانند چین، روسیه، ونزوئلا، بلاروس، سوریه و ایران جزو رقیبان آمریکا محسوب می شوند و هرکدام مسائلی جدا با این کشور دارند و اگر به دنبال معامله با آمریکا هستند باید ابتدا مشخص کنند در کدام یک از گروه های مذکور می خواهند وارد شوند؟

وی با طرح این پرسش که اگر آمریکا بخواهد با ما معامله کند چه خواسته هایی از ما خواهد داشت، گفت: در حوزه سیاست داخلی ایران، آمریکا و متحدانش به طور مرتب درباره حقوق بشر به ما فشار می آورند و ما را محکوم می کنند.

وی افزود: آنها همچنین در قبال اقلیت های غیررسمی مانند بهایی ها و همجنسگرایان که در خارج اهمیت بسیاری دارند، به ما تعیین تکلیف خواهند کرد. آمریکا برروی اپوزیسیون ضد انقلاب نیز حساسیت زیادی دارد و در همه کشورها آنها را مورد حمایت قرار می دهد.

آمریکا به دنبال محدودیت قدرت نظامی ایران است

پژوهشگر امور رسانه کشور خاطرنشان کرد: در موضوع سیاست داخلی هم می خواهند موضوع «کپی رایت» را به ما تحمیل کنند. حق کپی رایت در همه کشورهای غربی در اختیار شرکت های بزرگ است و به مردم داده نمی شود.

سیدمحمدکاظم احمدی به مبحث سیاست خارجی اشاره و بیان کرد: در این حوزه آنها خواستار محدودیت حضور اطلاعاتی ما در منطقه هستند و از اینکه با جنبش های آزادی بخش رابطه نزدیک داریم و مانع تثبیت اسرائیل در منطقه شده ایم، مشکل دارند.

احمدی به مشکلات آمریکا با سیاست های اقتصادی ایران پرداخت و گفت: آمریکایی ها می خواهند پای کمپانی های کشورشان مانند فست فودها، لوازم های آرایشی و صنعت فیلم به بازار ایران باز شود و به حالت مصرف زدگی و مدرنیزه شدن تصنعی دوران شاه بازگردیم.

وی تصریح کرد: در حوزه نظامی نیز خواستار محدودیت قدرت موشکی ایران بوده و به دنبال بستن قراردادی در این موضوع هستند و می خواهند پایگاه های نظامی آنها در خلیج فارس و اطراف کشور باقی بماند.

وی در ادامه به بیان مطالبات ایران از آمریکا پرداخت و گفت: مطالبات ما این است که اموال توقیف شده از ابتدای انقلاب به ارزش هفت تا ۱۰ میلیارد دلار را آزاد کنند، تحریم ها را بردارند، نام ایران را از فهرست تروریست ها کنار بگذارند و تحریک نکردن گروه های تروریستی و ضدانقلاب علیه ما را تضمین کنند.

آمریکا با ما مشکل دارد نه ما با آمریکا

این استاد دانشگاه با بیان اینکه آمریکا می خواهد در همه امور کشور ما دخالت کند خاطرنشان کرد: ما در هیچ زمینه ای به آمریکا متعهد نیستیم و می توانیم با استقلال و خوداتکایی، تجارت خارجی، نفوذ بشردوستانه، نیروهای موشکی و حضور سیاسی را گسترش دهیم.

احمدی بیان کرد: جوانانی پرانرژی، مبتکر، خلاق و امیدوار به آینده داریم که می توانیم با آنها قرارداد ببندیم. ظرفیت های زیادی برای رشد بیشتر در اختیار داریم که هنوز از آن استفاده نکرده ایم ضمن اینکه می توانیم روی فرهنگ بین المللی خود حساب ویژه ای باز کنیم.

وی با طرح این پرسش که دشمنی با آمریکا تا چه زمانی ادامه خواهد یافت بیان کرد: به نظر من این سوال را برعکس باید پرسید زیرا این آمریکا است که با ما مشکل دارد و جواب این سوال در سطوح میان مدت و بلندمدت قابل بحث است.

وی افزود: در سطح میان مدت و منطقه ای، آمریکایی ما را دشمن خود می دانند زیرا در اجرای سیاست های منطقه ای دچار مشکل می شوند و در سطح بلندمدت و راهبردی نیز باید بدانیم که آمریکا قدرتی در حال افول است و هرچه زمان بیشتر بگذرد به سود ما خواهد بود و نیازی به مذاکره با آنها نداریم.

پژوهشگر امور رسانه کشور در پایان تصریح کرد: تا زمانی که ظلم و ظالم برقرار است ما باید در برابر آن ایستادگی کنیم و زمانی که ظالم از پا افتد آنگاه مشکلات خود به خود حل می شود.

استکبارستیزی موجب آبروی انقلاب شده است

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گلستان از استکبارستیزی به عنوان عامل آبروی انقلاب اسلامی ایران نام برد.

حجت الاسلام قربان جلال اظهار کرد: یکی از ویژگی ها بارز انقلاب اسلامی، استکبارستیزی بوده و این عامل موجب آبروی انقلاب و جذب توده های مردم شده است.

حجت الاسلام جلال با تاکید بر مذاکره با آمریکا بیان کرد: پس از آنکه موضوع مذاکرات هسته ای در فضای عمومی کشور مطرح شد، برخی می گفتند که دوران شعار «مرگ بر آمریکا» به سر آمده است و دیگر نباید این شعار سر داده شود.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب صراحتاً گفته اند که «مذاکره با آمریکا ممنوع است به علت ضررهای بی شماری که دارد و منفعتی که اصلا برای ما ندارد.» رهبر انقلاب حکیم است و هیچ گاه بی منطق سخن نمی گوید.

وی درباره مبارزه با دشمنان اظهار کرد: در آموزه های دینی و روایت های ما بسیار زیاد در ارتباط با دشمنان دین و استکبار سخن گفته است و در آیه های قرآن بارها به آن اشاره شده است./ مهر

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه