لادن مقدم: باید حق ایثارگری های شهدا را ادا کنیم/ طاهری زاده: بدون شهدا جامعه رو به مردگی می رود/ نصرتی: شهدا گنجینه های روشنی بخش مسیر زندگی هستند+ تصاویر

نشست هم اندیشی رؤسای دانشگاه های علی آباد کتول با محوریت بسیج دانشجویی استان گلستان  و در راستای راه اندازی دبیرخانه های شهرستانی کمیته اساتید و دانشجویی «اجلاسیه 4000 شهید استان گلستان» در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش زرین نامه؛ علی لشکر بلوکی مسئول بسیج دانشجویی استان گلستان در این دیدارها به با تشریح برنامه ها و اهداف بسیج دانشجویی در زمینه «اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان» بیان کرد: هدف ما از تشکیل دبیرخانه های مجزا در هر دانشگاه و بر عهده گرفتن یکی از دوایر کاری محول شده، مشارکت در تصمیم گیری، حرکت و جریان سازی در 3 حوزه «علمی، فرهنگی و سیاسی» است تا بتوانیم به وسیله آن بر قدرت نرم و حرکت جنبشی نظام اضافه کنیم.

وی با اشاره به دوایر 8 گانه کمیته اساتید و دانشجویی استان، اظهار کرد: دوایر کاری در قالب زیرمجموعه‌های پشتیبانی، فرهنگی، مالی، پژوهشی، تدوین و نشر، روابط عمومی و تبلیغات، تربیت بدنی و شهدای گمنام در کمیته اساتید و دانشجوی اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان تعریف شده که به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

لشکربلوکی با تاکید بر لزوم جریان سازی در حوزه‌های علمی، فرهنگی و سیاسی که از منویات و مطالبات مقام معظم رهبری است، تصریح کرد: برای برگزاری بهتر برنامه های محوله بر کمیته اساتید و دانشجویی نیازمند هم اندیشی و عملکرد واحد دانشگاه های سطح استان هستیم زیرا جریان فرهنگی با هم افزایی ایجاد می شود.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری این اجلاسیه در اواخر سال ۹5، افزود: ذیل کمیته اساتید و دانشجویی این اجلاسیه، کمیته «شهدای گمنام» تعریف شده است که در آن ساخت و سازها و توسعه یادمان شهدای گمنام تدفین شده در دانشگاه‌ها را دنبال می کنیم.

باید حق ایثارگری های شهدا را ادا کنیم

علیرضا لادن مقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول نیز در این دیدار گفت: شهدا با ایثار گری ها و جانفشانی های خود حق بزرگی بر گردن همه ی ما دارند و لذا کسانی که یاد شهدا را زنده نگاه می دارد، اجرشان کمتر از شهدا نیست.

وی اظهار کرد: ما نماینده شهدا در جمهوری اسلامی ایران هستیم و باید در مواجهه با مسایل مختلف، طوری عمل کنیم که اگر آن ها بودند نیز همان کار را انجام می دادند.

لادن مقدم با استقبال از برنامه های کمیته اساتید و دانشجویی استان گلستان، در خصوص توسعه آرامگاه شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول اذعان داشت: ما نیز به توسعه و ایجاد فضایی درخور شهدای گمنام در این دانشگاه علاقه مند هستیم، لذا از طرح های بسیج دانشجویی در خصوص یادمان شهدای گمنام استقبال و برای عملیات اجرایی آن بعد از ارایه طرح از طرف این نهاد، اقدام می کنیم.

بدون شهدا جامعه رو به مردگی می رود

علیرضا طاهری زاده رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی بهزیستی گلستان هم در دیدار با مسئول بسیج دانشجویی ناحیه استان گلستان با استقبال از کمیته اساتید و دانشجویی اجلاسیه 4 هزار شهید استان، گفت: ما امروز برای تربیت جوان انقلابی و ارزشی باید به قشر جوان و دانشجوی خود الگوی مناسب ارایه دهیم زیرا در غیر اینصورت جامعه رو به مردگی خواهد رفت.

وی شهدا را الگویی جامع برای پاسخ به نیاز جوان امروز دانست و اظهار کرد: برای ارتباط و پاسخگویی به سوالات ذهنی قشر جوان و ارایه الگو به آن ها باید از روش های علمی استفاده کنیم، در غیر این صورت نه تنها موفق نمی شویم، بلکه شاهد اتفاقات عجیب و غریب در جامعه نیز خواهیم بود.

طاهری زاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جوانان متذکر شد: جوان های ما پاک هستند و تنها ممکن است غبار نازکی روی قلب آن ها را پوشانده باشد که هنر ما باید از بین بردن این غبار و نشان دادن مسیر درست زندگی به آن ها باشد.

شهدا گنجینه های روشنی بخش مسیر زندگی هستند

سید مرتضی نصرتی رئیس آموزشکده امام خمینی (ره) شهرستان علی آباد کتول نیز در این دیدار ضمن استقبال از راه اندازی دبیرخانه شهرستانی اجلاسیه 4 هزار شهید گلستان، گفت: ما هر آنچه در توان داشته باشیم برای خدمت در این حوزه فروگذار نخواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم توجه به زنده نگاه داشتن یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: رشد علمی امروز انقلاب اسلامی مدیون خون شهداست که باید این گنجینه ارزشمند برای آیندگان نیز حفظ شود تا روشنی بخش مسیر زندگی آن ها باشد.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه