وقتی پای دلالان خرید و فروش پایان نامه به دانشگاه های گلستان باز می شود

اخیرأ برخی کارمندان دانشگاه روی دلالان کوچه و خیابان را سفید کرده و از خلأ نظارت در محیط های علمی سوءاستفاده نموده و اقدام به حراج علم می نمایند.

به گزارش زرین نامه به نقل از دانشجو سلام، در حالی نخبگان کشور از توقف رشد علمی احساس نگرانی می کنند که متأسفانه در برخی از دانشگاه های استان گلستان برخی افراد سودجو مخفیانه اقدام به خرید و فروش پایان نامه های دانشجویی می کنند .

از طرفی نبود دستگاه نظارتی در این امرمهم موجب می شود برخی کارمندان در دانشگاه ها نقش دلالان خرید و فروش پایان نامه را بازی نموده و آسیب جدی به به نظام آموزش عالی وارد نمایند.

البته ناگفته نماند این معضلی است که اکثر دانشگاهی کشور با آن مواجه هستند تا دیروز پایان نامه در کوچه و خیابان های شهر خرید و فروش می شد اما اکنون پای دلالان این عرصه در دانشگاه باز شده است.

متاسفانه مطلع شدیم در برخی از دانشگاه های استان گلستان پایان نامه توسط کارکنان آن بصورت مخفیانه به فروش می رسد یا افرادی از بیرون با نفوذ در دانشگاه اقدام به خرید پایان نامه دانشجویی می نمایند، البته این موضوع تنها شامل پایان نامه نمی شود، تحقیقات علمی و مقالات نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

در این خصوص باید گفت: در طرح تازه برخورد با متخلفان پایان نامه ای،مسئولان کمیته انضباطی دانشگاه ها موظف شده اند که با جدیت بیشتری بر موضوع خرید و فروش پایان نامه ها نظارت و دانشجویان خاطی را در صورت لزوم، اخراج کنند.

اما متأسفانه نه تنها دستگاه نظارتی در این خصوص به وظیفه خود عمل نمی کند بلکه در محیط دانشگاه افرادی سودجو به دور از دستگاه نظارتی اقدام به خرید و فروش پایان نامه های دانشجویی می کنند که این آسیب جدی به رشد علمی کشور وارد می نماید و بی شک سیستم نظارتی نامناسب در دانشگاه‌ها و فقدان سیستم نظارت بر روند نگارش پایان نامه‌ها لطمات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

در پایان باید گفت: با چنین شرایطی چگونه می توان به رشد علمی کشور خوش بین بود و دانشجویی که بدنبال تحقیق و پژوهش نمی رود چگونه در آینده می تواند سکاندار کشتی صنعت، فرهنگ،اقتصاد و .... باشد.

کلام آخر: اینکه مسئولین توقف رشد علمی کشور را جدی بگیرند و بدنبال چاره ای جهت برون رفت از این معضل علمی برآیند چرا که توسعه تحقیق و پژوهش و ایجاد انگیزه در دانشجویان و وجود دستگاه نظارتی دقیق در این خصوص کمک شایان توجهی به رشد علمی کشور می نماید.

انتهای پیام/م

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه